A videojátékkal játszók többsége ingyenes megoldásokat választ, a videojáték piac idén mégis elérheti a 100 milliárd forintot a várakozások szerint a Reacty Digital kutatása alapján.
Nem lassította az e-sport-piac dinamikus növekedését a koronavírus-járvány miatti lezárások feloldása sem, a hazai e-sport-bázis költése tavaly meghaladta a 65 milliárd forintot, és a plafon még messze van. A felnőtt lakosság több, mint fele játszik videójátékokkal, közülük az e-sportokkal játszók havonta átlagosan 7500 forintot költenek szenvedélyükre, a forgalom további emelkedését előrevetíti, hogy a közösség egyre nagyobb hányada rendelkezik saját keresettel - mondta a Portfolio-nak Biró Balázs, az Esportmilla és a Magyar E-sport Szövetség elnöke.
Az HSBC lett a legújabb pénzintézet, amely beszállt a The Sandbox metaverzumába egy virtuális földterület megvásárlásával.
Az új, videójáték függőség ellen hozott, kínai törvények alááshatják az egyébként virágzó kínai e-sport üzletágat, ezzel több ezer tehetséges sportoló karrierjét törhetik derékba. A kínai hatóságok, úgy tűnik, nem törődnek a következményekkel.
Magyarországon is gyorsan növekszik az e-sport iparág: csak az elmúlt egy évben 640 ezer főre nőtt a korábbi 540 ezer főről az online sportolók bázisa, miközben a piac 50 milliárd forintos forgalmat generált - derül ki az eNET legfrissebb kutatásából.
Komoly gazdasági vetülete van az e-sportnak, amelynek bevétele világszinten tavaly 180 milliárd dollár körül volt, a marketingtevékenységek pedig további plusz forrásokat jelentenek. Az Egyesült Államokban a hirdetésekre költött pénzek egyharmada ilyen platformokon történik a fiatalabb generációk megszólítása érdekében - erről Nagy Zoltán, a Magyar Közgazdasági Társaság Sportgazdaságtani szakosztályának elnökségi tagja, a hazai e-sport tevékenységek egyik koordinátora (emellett a Magyar Telekom Csoport biztonsági igazgatója) tájékoztatott egy online eseményen. Kérdésünkre azt is elárulta, hogy a magyar videojáték piac jelenlegi mérete meghaladja a 40 milliárd forintot egyes felmérések szerint.
Idei legnagyobb heti árbevételét érte el a Szerencsejáték Zrt. szeptember második hetében, meghaladva a 12,5 milliárd forintot. Az online sportfogadási termék, a Tippmixpro történetének legmagasabb forgalmával zárt. Az erős bevételi számokhoz nagyban hozzájárult - a pandémia alatt kidolgozott játékfejlesztési csomag első elemeként elindított - az e-sport fogadás sikere és a vállalat szintén a járványügyi helyzet tompítása miatt indított hálózatvédelmi akcióterve. A szeptemberben kibocsátott új Kincseskamra sorsjegy szárnyalása a tavaszi visszaesést követően újra növekedő pályára állította a sorsjegytermékcsaládot is.
Nem lehet legyőzni a mesterséges intelligenciát - ezzel indokolta egy interjúban visszavonulását Li Sze Tol, a Go játék dél-koreai mestere, az egyedüli ember a világon, aki képes volt legyőzni 2016-ban a Google algoritmusát, az AlphaGót az ősi kínai stratégiai játékban.
Összesen 30 millió dollárt, az első helyezettnek 3 millió dollárt fizettek ki egy hétvégi e-sport versenyen, egy amerikai tinédzser lett a Fortnite nevű játék világbajnoka.
Az e-sport a szórakoztatóipar egyik legdinamikusabban fejlődő ága, melynek világpiaci bevétele rekordokat döntöget. Mára már a versenyszerű videójáték-használat a látványcsapatsportok népszerűségével vetekszik. Magyarországon is egyre nagyobb az érdeklődés, és így a tét is: az első Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság összdíjazása 15 millió forint volt. A nagy versenyek tekintélyes pénznyereményei pedig a csalókat is vonzzák: a nemrég rendezett Fortnite világbajnokságon a szervezőknek már a selejtező alatt mintegy 1200 versenyzőt kellett megbüntetniük. De mit kell szem előtt tartani az e-sport szerződéseknél és milyen kötelezettségei vannak a játékosoknak?
Magyarországon stabilan magas, 60% körüli azok aránya, akik videojátékoznak - derül ki az eNET 2018 szeptemberi kutatásából. Bár érdemben nem nőtt a videojátékosok köre, viszont, akik játszanak, egyre többet költenek videojáték vásárlásra, illetve a játékhoz kapcsolódó hardver és periféria beszerzésre is. Mindeközben folyamatosan nő azok száma is, akik okostelefonon játszanak, megerősítve ezzel a mobiltelefon elsődleges játékplatform szerepét - olvasható az eNET közleményében.
Az e-sport idén 905 millió, 2020-ra 1,4 milliárd dolláros piaci méretet érhet el. A profi játékosok között sokan vannak, akik még a 30-at sem töltik be, és már dollármilliomosok, és már vissza is vonultak.
Ezt nem láttuk jönni.
Fontos jogszabály jelent meg, igaz a lakosság egyelőre nem érez változást.
Elbizonytalanodtak a befektetők a Trump-rali után.
Európa versenyképességi mutatói mély válságról árulkodnak.
Nem fizetett a magyar vállalkozó.
Mire elég a 150 ezer forint.