A Tesla németországi eladásai 76 százalékkal zuhantak februárban,
mindössze 1429 járművet értékesítettek,
ami még a januári 60 százalékos csökkenésnél is nagyobb visszaesést jelent.
Mindeközben a német elektromosautó-piac összességében 30,8 százalékos növekedést mutatott, 35 949 eladott járművel.
Az európai piacokon általános visszaesés figyelhető meg: Hollandiában 24, Svédországban 42, Norvégiában és Dániában 48, Franciaországban 45, Olaszországban 55, Spanyolországban 10, Portugáliában pedig 53 százalékkal csökkentek a Tesla eladásai.
A kontinensen kívül sem rózsás a helyzet: Ausztráliában 66 százalékos visszaesést regisztráltak, míg a Kínában gyártott Tesla modellek globális értékesítése 49 százalékkal csökkent a kínai versenytársak erős nyomása miatt.
Az Egyesült Királyság az egyetlen kivétel, ahol 21 százalékos növekedést mutattak a Tesla eladásai, azonban ez elmarad az elektromos járművek 42 százalékos általános piaci növekedésétől. A brit piacon a kínai gyártók térnyerése is megfigyelhető: az újonc Chery 1244, míg a BYD 1177 autót értékesített.
Szakértők szerint a visszaeséshez hozzájárulhatott Elon Musk szélsőjobboldali pártokat támogató politikai szerepvállalása is, különösen Németországban, ahol az AfD párttal való szimpátiája negatív hatással lehetett a márka megítélésére.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ