Az időszak során a cég összehasonlítható nettó árbevétele 11,40 milliárd dollárra emelkedett, szemben az elemzők által várt 10,68 milliárd dollárral. Ez a teljesítmény különösen figyelemreméltó annak fényében, hogy az LSEG adatai szerint a szakértők 2,47 százalékos csökkenésre számítottak. Míg az egy részvényre jutó nyereség 55 cent volt, szemben az előzetesen várt 0,52 dollárhoz képest.
A bevételnövekedés mögött elsősorban az árak emelkedése áll: a Coca-Cola átlagosan 9%-kal drágábban adta termékeit, míg az értékesített mennyiség 2%-kal nőtt. Ez fordulatot jelent az előző negyedévhez képest, amikor a volumen 1%-kal csökkent.
A vállalat stratégiájában kiemelt szerepet kaptak a feltörekvő piacok, különösen India, valamint Észak-Amerika prémium szegmense, ahol például a Fairlife tejmárkával bővítették a kínálatot. Észak-Amerikában a volumen 1%-kal nőtt, ami az első pozitív negyedéves változás ezen a piacon egy ideje. A gyorsétteremláncokkal, például a McDonald's-szal való együttműködés is hozzájárult az eladások növekedéséhez, mivel az éttermi ajánlatok részét képező termékek erősítették a fogyasztói keresletet.
A jövőre vonatkozóan is optimista a vállalat. 2025-re 5-6%-os szerves bevételnövekedést vár a cég.
A negyedéves eredményekre reagálva a Coca-Cola részvényei a piacnyitás előtt mintegy 3%-kal emelkedtek.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ