A Counterpoint Research elemzőcég jelentése szerint
az Apple iPhone-eladásai 18%-kal csökkentek Kínában az előző év azonos időszakához képest,
ez a visszaesés jelentősen meghaladta a teljes kínai okostelefon-piac 3,2%-os zsugorodását.
A Huawei ezzel szemben 15,5%-os növekedést ért el, és visszaszerezte piacvezető pozícióját - Mengmeng Zhang vezető elemző szerint ehhez nagyban hozzájárult a középkategóriás Nova 13 és a csúcskategóriás Mate 70 sorozat sikere.
A Xiaomi pedig a második helyre lépett elő a piaci pozíciót tekintve, köszönhetően a Mi 15 széria iránti erős keresletnek. Az elemzők szerint a vállalat elektromos járművekkel kapcsolatos tevékenysége is pozitívan hatott a márka megítélésére, ami segítette az okostelefon-eladásokat.
Az Apple gyengélkedésének egyik oka lehet, hogy
a kínai fogyasztók nem férnek hozzá a legújabb iPhone mesterséges intelligencia szolgáltatásaihoz,
ami versenyhátrányt jelent a helyi gyártókkal szemben. A The Wall Street Journal korábban arról számolt be, hogy az Apple több kínai AI-vállalattal is tárgyalásokat folytat egy lehetséges partnerségről.
A Counterpoint Research elemzői 2025-re óvatos optimizmussal tekintenek a kínai okostelefon-piacra: alacsony, egyszámjegyű értékesítési növekedést prognosztizálnak, figyelembe véve a gazdasági környezet kihívásait.
A friss adatokra a befektetők is reagálnak, 1,3 százalékos eséssel nyithatja a napot az Apple részvénye.
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ