A Nissan vállalatcsoport-szintű működési nyeresége 90%-kal, nettó nyeresége pedig 94%-kal esett vissza a 2024-es pénzügyi év első felében az előző év azonos időszakához képest – írja a CNBC.
Az amerikai piac vezető szerepének elvesztése, a kínai autógyártók térnyerése, valamint az elektromos autók terén elkövetett hibák egyaránt hozzájárultak a márka válságához.
A Nissan a vezetőség átalakításával, 9 000 munkahely leépítésével és termelésének 20%-os csökkentésével próbál úrrá lenni a helyzeten, miközben vezetői bércsökkentést is vállaltak.
Mindazonáltal a vállalatnak van néhány erőssége, amelyre támaszkodhat. Az Egyesült Államokban hat olyan modellje kapható, amelyek ára 30 000 dollár alatt van, ami a megfizethető, de megbízható autók szegmensében kínál versenyelőnyt.
Alan Haig iparági elemző szerint a Nissan és Infiniti márkák megfelelő partnerrel képesek lehetnek kilábalni a válságból. A kérdés az, hogy sikerül-e időben megfelelő stratégiát kidolgozni és megvalósítani.
Címlapkép forrása: 2024 China News Service via Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ