A vállalat által kedden benyújtott szabályozói dokumentumok szerint akár 25 milliárd dollárnyi részvénykibocsátást és adósságfelvételt is végrehajthat. Ez a lépés azért vált szükségessé, mert a Boeing befektetési besorolású hitelminősítése veszélybe került. Egy Reutersnek nyilatkozó bennfentes forrás szerint
azonban még a 15 milliárd dolláros tőkebevonás sem biztos, hogy elegendő lesz a cég jelenlegi problémáinak megoldására.
A Boeing ugyanezen a napon bejelentette, hogy 10 milliárd dolláros hitelmegállapodást kötött legnagyobb hitelezővel, köztük a Bank of America, Citibank, Goldman Sachs és JPMorgan bankokkal. Ez a lépés is része annak stratégiának, amellyel a vállalat megpróbál kilábalni a termelési és szabályozási válságból.
Négy befektetői és banki forrás arról számolt be, hogy a hitelező bankok képviselői érdeklődtek egy olyan kombinált kibocsátás iránt, amely új részvényeket és egy kötelezően átváltható kötvényt tartalmazna. Ez utóbbi egy olyan hibrid értékpapír, amely egy előre meghatározott időpontban vagy akár korábban is részvényre váltható.
A tervek szerint a vállalat körülbelül 10 milliárd dollár értékben bocsátana ki új részvényeket, és további 5 milliárd dollár értékben kötelezően átváltható kötvényeket.
Az egyik forrás szerint az ügylet árazását röviddel a Boeing október 23-i, harmadik negyedéves eredménybeszámolója után tervezik.
Ugyanakkor egy másik befektetői forrás arra hívta fel a figyelmet, hogy a vállalat igyekszik elkerülni a tőkeemelést a jelenleg is zajló sztrájk közepette. A már egy hónapja tartó munkabeszüntetés elemzői becslések szerint naponta több tízmillió dolláros veszteséget okoz a Boeingnek.
A Boeing egyelőre nem reagált a Reuters megkeresésére az üggyel kapcsolatban.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: © Copyright 2018 The Boeing Company - All Rights Reserved
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ