A kínai cég 161,12 milliárd kínai jüan (22,5 milliárd dollár) bevételt ért el, szemben az előrejelzett 160,77 milliárd jüannal. A részvényesekre jutó profit 47,63 milliárd jüan volt, ami jelentősen meghaladta a várt 39,95 milliárd jüant. A bevételek éves összevetésben 8%-kal, míg a profit 82%-kal nőtt – írja a CNBC.
A 2022-es éves bevételcsökkenés után a Tencent célja a növekedés újbóli beindítása volt a játéküzletágban. A befektetők eddig jutalmazták a vállalatot, részvényeik 27%-kal emelkedtek az év folyamán. Ennek egyik oka az új játék, a Dungeon & Fighter Mobile (DnF Mobile) iránti fokozott érdeklődés, amelyet a dél-koreai Nexon készített és a Tencent forgalmaz Kínában.
A DnF Mobile uralja a kínai játékbevételi listákat, és a befektetők remélik, hogy a játék hosszú távon is hasznot hoz majd a Tencent számára, ahogy azt korábban a Honor of Kings tette.
A Tencent kínai játéküzletága a második negyedévben 34,6 milliárd jüan bevételt hozott, ami éves szinten 9%-os növekedést jelent. Ez gyorsabb növekedés, mint az első negyedév 3%-a. A cég szerint a jó teljesítményhez hozzájárultak a Valorant növekvő eladásai és a DnF Mobile sikeres bevezetése. Az új játék milliókat aktivált újra és jól megtartja a játékosokat, ami a következő nagy sikerré válhat.
A Tencent nemzetközi játékbevételei is 9%-kal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, elérve a 13,9 milliárd jüant. Az online hirdetési üzletág 29,9 milliárd jüan bevételt ért el a második negyedévben, ami éves szinten 19%-os növekedést jelent. A növekedést a WeChat, Kína legnagyobb üzenetküldő alkalmazásán történő videóhirdetések növekvő bevételei támogatták. A fintech és üzleti szolgáltatások részleg, amely magában foglalja a felhőszolgáltatásokat és a WeChat Pay mobilfizetési funkciót, 4%-os éves növekedést ért el, 50,4 milliárd jüan bevétellel.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ