Az egymást követő két negyedéves eladáscsökkenésre utoljára 2012-ben volt példa, amikor a társaság kivezette első modelljét, a Roadstert. Azóta azonban sok víz lefolyt a Dunán, és most úgy tűnik, hogy Elon Musk vezérigazgatónak egyre kevesebb kifogása marad az eladások lassulására.
![tesla értékesítés](https://pcdn.hu/articles/images-xs/t/e/s/tesla-ertekesites-687789.jpg)
Az év elején több probléma is sújtotta a Teslát: a Berlin melletti gyárban történt gyújtogatás gyanúja és a Vörös-tengeri konfliktussal kapcsolatos szállítmányozási zavarok mind hozzájárultak az év eleji küzdelmekhez. Ezeket azonban sikerült megoldaniuk, így most már kevésbé lehet ezekre hivatkozni. A legnagyobb kihívás jelenleg az, hogy
a Tesla régebbi járműkínálata egyre nehezebben tart lépést a rivális EV-gyártók frissebb modelljeivel.
Nehezebb növekedni, ha élesedett a verseny, és a jelenlegi modellkínálat egy kicsit megkopott
- vélekedett Tom Narayan, az RBC Capital Markets globális autóipari elemzője.
Elon Musk a közelmúltban különféle lépésekkel próbálta felpörgetni a keresletet, többek között árcsökkentésekkel és kedvezményes lízingajánlatokkal igyekezett vonzóbbá tenni a járműveit. Az árengedmények azonban nem bizonyultak elegendőnek ahhoz, hogy megakadályozzák az eladások lassulását. Áprilisban Musk mély létszámleépítést jelentett be, amely több mint 10%-át érintette a Tesla dolgozóinak, beleértve az értékesítési munkatársakat is - vélhetően ennek hatására is csökken az eladási volumen.
![tesla ytd1111](https://pcdn.hu/articles/images-xs/t/e/s/tesla-ytd1111-687791.jpg)
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ