Megdöbbentő számok: kiderült, mennyit költ a kínai állam az elektromos autóiparra
Befektetés

Megdöbbentő számok: kiderült, mennyit költ a kínai állam az elektromos autóiparra

Portfolio
Kína az elmúlt több mint egy évtized alatt 230,8 milliárd dollárt költött elektromos autóiparának fejlesztésére - derül ki az amerikai székhelyű Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központjának (CSIS) friss elemzéséből. A jelentés szerint a kormányzati támogatások mértéke a 2009 és 2023 közötti teljes elektromosautó-értékesítés 18,8%-át teszi ki, írta meg a Cnbc.

Scott Kennedy, a CSIS kínai üzleti és közgazdasági kuratóriumi elnöke rámutatott, hogy a kormányzati kiadások aránya az EV-eladásokhoz képest jelentősen csökkent az elmúlt években: míg 2017 előtt több mint 40% volt az arány addig 2023-ra alig több mint 11%-ra esett vissza. Ez azt jelenti, hogy

bár Kína továbbra is jelentős összegeket fordít az elektromos autók támogatására, ennek a relatív súlya csökkent.

Egy kifejezetten éles helyzetben készült el az elemzés, ugyanis az EU éppen azt tervezi, hogy vámokat vet ki a kínai elektromos autók behozatalára, többek között azért, mert azok gyártása során a kínai nagyvállalatok jelentős támogatásokat kaptak a kínai államtól. A múlt hónapban az Egyesült Államok ugyancsak bejelentette, hogy 100%-ra emeli a kínai elektromos járművek behozatalára kivetett vámokat.

Kennedy rámutatott, hogy az elektromos autók pekingi támogatása olyan nem-monetáris szakpolitikai elemeket is tartalmazott, amelyek a hazai autógyártóknak kedveztek a külföldiekkel szemben. Megjegyezte azonban azt is, hogy az Egyesült Államok eközben nem teremtett olyan vonzó feltételeket, mint Kína a saját elektromosautó-iparának fejlesztéséhez.

Vannak kivételek, de általában véve a nyugati autógyártók és kormányok tétlenkedtek, és nem voltak elég agresszívek

- vélekedett Kennedy.

A verseny nemrég olyan éles lett Kínában, hogy még a Bank of America elemzői is azt javasolják a nagy amerikai autógyártóknak, hogy hagyják el Kínát és máshová összpontosítsák erőforrásaikat.

Azonban Kennedy rámutatott, hogy a kínai EV-vállalatok számára nyújtott széles körű kormányzati támogatás és a piac növekedése még nem növelte jelentősen a nyereségeket. Szerinte egy jól működő piacgazdaságban a vállalatok gondosabban mérlegelnék az új kapacitásokba történő beruházásaikat, és a kereslet és a kínálat közötti ilyen éles szakadék kialakulása valószínűleg iparági konszolidációt eredményezne.

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Találd meg a neked való befektetési alapot!
SPB Blog

Új certifikát akár évi 10%-os hozammal!

Gyors befektetés 100%-os tőkevédelemmel! Bemutatjuk az új Fast Trigger certifikátot, amelynek a legnagyobb előnye a rövid időn belüli magas hozam lehetősége. Ha a mögöttes eszközök mindöss

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nemzetgyűlési választások: hatalmas győzelmet aratott Le Pen pártja, Macron súlyos vereséget szenvedett
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Private Health Forum 2024
2024. szeptember 26.
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
turul budapest szobor madár