Előfizetői tartalom

Két AI rendszer segítségével vizsgálták a Raffaellonak tulajdonított festményt, különböző eredmények születtek

műtárgy.com
A Madonnát és gyermekét ábrázoló, a de Brécy Tondo címet viselő festményt idén januárban egy AI technológiát alkalmazó vizsgálat után tulajdonította a reneszánsz mester, Raffaello (1483 – 1520) eredeti alkotásának a Nottinghami, illetve a Bradfordi Egyetem kutatócsoportja. Azonban a svájci Art Recognition cég hasonló alapokon nyugvó tanulmánya a korábbinak ellentmondó következtetésekre jutott az alkotást illetően. A szakemberek között az elmúlt hónapokban kiéleződött vitát több közleményben is „a mesterséges intelligencia harcának” nevezik.

2023 elején az angol egyetemi kutatócsoport arcfelismerő technológiát használva összehasonlította a tárgyalt festményen szereplők vonásait Raffaello 1512-ben megalkotott Sixtusi Madonna oltárképén látható alakokéval. A csoport által használt AI rendszer algoritmusát kifejezetten az arcvonások felismerésére és összehasonlítására programozták. Kijelentéseik alapján a Madonnák...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés