Portfolio signature

Már nem csak a szupergazdagok veszik úgy a Ferrarit, mintha nem lenne holnap

Az elmúlt egy évben látott tőzsdei esés után már sok befektetőnek viszket a tenyere és vételi szándékkal lőne a szárazon tartott puskaporból. Viszont a Wall Street-i profik egy része további piaci gyengeségre figyelmeztet, elsősorban a várhatóan hamarosan beköszöntő recesszióra hivatkozva. Ha ezt a forgatókönyvet vesszük, akkor érdemes megnézni az olyan cégeket, amelyeknek valójában nem fog fájni a gazdasági visszaesés. Különösen izgalmas ilyen szempontból a Ferrari, amely egy nagyon ciklikus ágazat szereplője, de láthatóan teljesen más dimenzióban is kezeli a piac a vállalatot, mint a szektortársakat. A Ferrari-részvények kifejezetten drágák - pont mint a vállalat autói - de ez látszólag egyáltalán nem érdekli a befektetőket, továbbra is zsákolják a részvényeket, és több elemző is kifejezetten optimista a vállalat papírjaira.

A sötét ló

Turbulens időszak áll a tőkepiacok mögött, és ugyan sok Wall Street-i elemző számít arra, hogy az esetleges recesszió beköszöntével újabb mélypontok jöhetnek a tőzsdéken, ami után végül megfordulhat a piaci széljárás és újra felfelé vehetik az irányt a tőzsdék, ehhez a ponthoz még nem értünk el. A héten kezdődő gyorsjelentési szezon során a befektetők újabb információkat kapnak arról, hogy a magas infláció, az emelkedő kamatok, és az elszálló költségek mennyire terhelik meg a vállalatok marzsait. A Morgan Stanley stratégája, Mike Wilson például a héten arra figyelmeztetett, hogy az amerikai S&P 500 index több mint 20 százalékot eshet, mivel a befektetők nincsenek felkészülve arra, hogy a profitoknál gyorsabb ütemben növekvő költségek mennyire fogják megterhelni a vállalatok eredményességét.

Ha a fentieket figyelembe vesszük, hamar felmerül a kérdés, hogy mibe lehet egyáltalán befektetni ilyenkor. A legtöbb Wall Street-i elemzésben azt találjuk, hogy az energiaszektor és az egészségügy továbbra is jól teljesíthet, míg az olyan ciklikus szektorokat, mint például az autóipar, érdemes elkerülni. Az autóipar mintapéldája a ciklikusságnak, gazdasági visszaesés esetén ugyanis az autók iránti kereslet jelentősen csökken, miközben a költséginfláció miatt a marzsok beszűkülnek. Jó példa erre például a Tesla, amely a várakozásokat alulmúló értékesítési számokat közölt év elején, és sorozatban jelenti be az árcsökkentéseket, hogy élénkítse a keresletet.

Van azonban egy sötét ló az autóiparon belül, amelyet nem különösebben zavar a válság: a Ferrari. Nem véletlen, hogy a vállalat papírja idén már a Bank of America és a Citigroup elemzőinek az érdeklődését is felkeltette, előbbi ráadásul a „top pick"-jének is választotta a luxusgyártót a 2023-as évre.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés