Soha nem volt ilyen rossz negyedévük a kínai óriáscégeknek
Áprilisban, májusban és júniusban Kína legfontosabb technológiai óriáscégei, az Alibaba és a Tencent eddig példátlan dolgot tettek: zsugorodtak. Az év második negyedévében az Alibaba először jelentett éves szinten stagnáló negyedéves bevételnövekedést, egész pontosan az elmúlt három hónap forgalma 0,1 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos negyedévéhez képest. Eközben a Tencent közösségi-médiaóriás rekordméretű forgalomcsökkenésről számolt be, egész pontosan 20 milliárd dollárral, azaz mintegy 3 százalékkal csökkent a bevétel. A JD.com, Kína második legnagyobb e-kereskedelmi vállalata pedig története leglassabb bevételnövekedését könyvelhette el.
A három óriáscég kifejezetten kedvezőtlen negyedéves jelentése már csak azért is kétségbeejtő a kínai befektetők számára, mert
ezek a vállalatok együttesen több mint 760 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkeznek.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!