Portfolio signature

Lemerülőben a független elektromos autó részvények - van villámtöltő a közelben?

Az elektromos autók terjedése megállíthatatlannak tűnik. Egyes elemzések szerint a globális személyautó eladásoknak több mint 7%-át is ez a szegmens adhatja idén, miközben az éllovasnak számító Norvégiában már az értékesítések 94%-a kívülről tölthető járműveket takar, miközben a tisztán elektromos autók részaránya is meghaladja a 60%-ot. Ráadásul az ellátási láncok akadozása, a chiphiány, az akkumulátorgyártás korlátozott kapacitása is hátráltatja a növekedést. Ennek tükrében még inkább lehengerlőnek tűnik a villanyautók felfutása. Ám a befektetők az utóbbi hetekben, hónapokban nem igazán veszik az ide tartozó részvényeket, sőt: mostanában már inkább az eladói oldal tűnik erősebbnek. Ennek fő oka az, hogy a korábbi várakozások nagyon magasak voltak, főleg azokkal a vállalatokkal kapcsolatban, amelyek trónkövetelő szerepben kizárólag belső égésű motoroktól mentes járműveket gyártanak. A piaci szereplők most úgy viselkednek, mint egy kicsit tapasztalatlan, kezdő villanyautós, akinek most esik le, hogy például a téli hatótáv általában lényegesen kisebb, mint a nyári a legtöbb elektromos jármű esetén, és most kétségbeesetten keresik a legközelebbi villámtöltőt.

Átültetnéd az elméletet a gyakorlatba? Érdekel a tőzsde, a kereskedés? Kezd el a gyakorlást! HF Markets demószámla letöltése itt. (X)

André Kostolány korának egyik legismertebb tőzsdeguruja volt, aki nemcsak ügyes spekulációs húzásairól, hanem szórakoztató stílusáról is ismertté vált, amit számos könyvében ügyesen alkalmazott. Átélte a huszadik század szinte összes történelmi, gazdasági és így tőzsdei eseményét, hiszen 1906-ban született, és kevesebb, mint négy hónapon múlt, hogy megélje az ezredfordulót. Hozzá kötődik az egyik leggyakrabban felidézett hasonlat, amit a tőzsdei árfolyamok mozgására alkalmaznak:

A részvények mozgása olyan, mint egy kutyáé, akit a gazdája éppen egy hosszú pórázon sétáltat. Néha előreszalad, néha lemarad, de időről időre mindig visszatér az emberéhez, aki ebben a hasonlatban a fundamentumok által mutatott értéket reprezentálja.

Erről szól még a cikk:

  • Tesla: van még hatótáv, de a sofőr most óvatos
  • Nio: nem akarják gyorsan cserélni az aksikat
  • Lucid: lehet, hogy nemcsak az autó drága
  • Rivian: menő pick-up után árfolyam drop-off

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés