Portfolio signature

Jelez az indikátor, amit a Hindenburg katasztrófáról neveztek el!

A technikai elemzésben gyakori, hogy olyan elnevezéssel látnak el egy-egy alakzatot, formációt, indikátort, vagy bármilyen egyéb jelzésre alkalmas tényezőt, ami önmagáért beszél. Mivel a pénzügyi piacokon a buborékfújás egy sokszor felbukkanó jelenség, ezért talán nem is lehetne tökéletesebb egy indikátor-együttes jelzésének a titulusára, mint egy olyan lufi, ami szó szerint kipukkant. A hirdogénnel teletömött léghajó, a Hindenburg így egy szinte tökéletes hasonlat, ha valaki arra akar utalni, hogy az emelkedő trend hamarosan véget ér. Azonban nem árt óvatosnak lenni: ahogyan nincs veszélytelen léghajó, úgy nincs tökéletes technikai indikátor sem.

Átültetnéd az elméletet a gyakorlatba? Érdekel a tőzsde, a kereskedés? Kezd el a gyakorlást! HF Markets demószámla letöltése itt. (X)

A Hindenburg minden idők legnagyobb személyszállításra alkalmas légi járműve volt. A léghajó nagy részét egy közel 200 000 köbméteres, héliummal töltött tartály tette ki, amely alatt a mai repülőgépekhez képest hatalmas teret biztosító utastér volt jelen. Ebben nagy sétálóterek, étkező, tágas ülőhelyek, és kabinok lettek elhelyezve. Az utóbbira azért volt szükség, mert elsősorban transzatlanti járatokra szánták, és mivel csak 120-130 km/h sebességgel közlekedett, ezért az út Németország, illetve az Egyesült Államok keleti partja között majdnem két napig tartott. Ezt azonban akkoriban senki sem bánta, aki feljutott a léghajóra, hiszen luxuskörülmények között tehette meg az utat, még így majdnem fele annyi idő alatt, mintha klasszikus hajóra szállt volna, a mostani sebességű légiközlekedés pedig a harmincas években még nem létezett.

Az LZ 129 kódnévre hallgató, 245 méter hosszú járművet - amely egy Boing 747-es hasonló adatának a háromszorosa - a többség a közlekedés jövőjének gondolta, és az addigra náci vezetésű Németország mindent meg is tett, hogy a vívmányt propaganda célokra használja, demonstrálandó a vélt germán technológiai fölényt. Nem egyszer dobáltak le szórólapokat róla, vagy hatalmas hangszórókkal terjesztették az üzenetet a német nép számára. Ez a fajta fegyver azonban fordítva sült el.

Erről szól még a cikk:

  • Mi az a Hindenburg Omen?
  • Miért lehet fontos jelzés az aktuális piaci helyzetben?
  • Mik a korlátai és miért érdemes óvatosnak lenni?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés