Portfolio signature

Elszállt a Tesla - Érdemes még beszállni, vagy egy másik autós céget választani?

A fejlett világban a lakosság jelentős, a feltörekvő országokban pedig a háztartások kedvezőbb helyzetben lévő része szeretne mostanában új autót vásárolni. Ám minden szándék és a kedvező jövedelmi helyzet ellenére az autógyártók számos ok miatt nem képesek rövid időn belül kellő mennyiséget legyártani és szállítani termékeikből. A keresleti piac alapvetően így is kedvez a fundamentumoknak, de a részvénypiac nagyon eltérően reagálja le a helyzetet a különböző vállalatok papírjai esetén, ezért a technikai elemzés szemszögéből vizsgáltuk meg, hogy milyen kilátásaik vannak a legnagyobb cégeknek, részvényeik árfolyamait tekintve.

Továbbra is erősebb a kereslet, mint a kínálat a személygépjárművek piacán. Az eladott mennyiséget most nem az határozza meg, hogy a világ lakossága mennyi új autót szeretne venni és a pénztárca vastagsága, illetve a finanszírozás viszonylagos könnyedsége sem akadály, legalábbis annál az egyre növekvő rétegnél, akinek a jövedelme ezt lehetővé tenné. A probléma a gyártói kapacitásokban, az ellátási láncokban, az alkatrészek elérhetőségében és a nyersanyagok rendelkezésére állásában van.

A távolabbról érkező autók esetén például hónapokra le vannak kötve a tengeri utakra való kapacitások. A chiphiány miatt jó pár autógyár nem tud elegendő járművet legyártani, alkalmanként akár hetekre le is kell állniuk. A magnézium elérhetőségének problémái is komoly gyártási fennakadásokat okoznak. Ráadásul autóipari szakértők szerint ezek a tényezők még jó pár negyedévig velünk fognak maradni. A pandémia kitörése miatt hirtelen vészfékező, majd padlógázzal és csikorgó kerekekkel újrainduló világgazdaság motorjának a kétszeri gyors váltás nem tett jót, és komoly egyensúlytalanságot okozott az ágazatnak.

Átültetnéd az elméletet a gyakorlatba? Érdekel a tőzsde, a kereskedés? Kezd el a gyakorlást! HF Markets demószámla letöltése itt.

Erről szól még a cikk:

  • Meddig szárnyal a Tesla?
  • Mennyire maradt le a trendről a Toyota?
  • Stabil a Daimler kitörése?
  • Mit jelent a relatív erő hiány a General Motors esetén?
  • Miért gyengélkedik a Volkswagen?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés