Továbbra is erősebb a kereslet, mint a kínálat a személygépjárművek piacán. Az eladott mennyiséget most nem az határozza meg, hogy a világ lakossága mennyi új autót szeretne venni és a pénztárca vastagsága, illetve a finanszírozás viszonylagos könnyedsége sem akadály, legalábbis annál az egyre növekvő rétegnél, akinek a jövedelme ezt lehetővé tenné. A probléma a gyártói kapacitásokban, az ellátási láncokban, az alkatrészek elérhetőségében és a nyersanyagok rendelkezésére állásában van.
A távolabbról érkező autók esetén például hónapokra le vannak kötve a tengeri utakra való kapacitások. A chiphiány miatt jó pár autógyár nem tud elegendő járművet legyártani, alkalmanként akár hetekre le is kell állniuk. A magnézium elérhetőségének problémái is komoly gyártási fennakadásokat okoznak. Ráadásul autóipari szakértők szerint ezek a tényezők még jó pár negyedévig velünk fognak maradni. A pandémia kitörése miatt hirtelen vészfékező, majd padlógázzal és csikorgó kerekekkel újrainduló világgazdaság motorjának a kétszeri gyors váltás nem tett jót, és komoly egyensúlytalanságot okozott az ágazatnak.
Átültetnéd az elméletet a gyakorlatba? Érdekel a tőzsde, a kereskedés? Kezd el a gyakorlást! HF Markets demószámla letöltése itt.
Erről szól még a cikk:
- Meddig szárnyal a Tesla?
- Mennyire maradt le a trendről a Toyota?
- Stabil a Daimler kitörése?
- Mit jelent a relatív erő hiány a General Motors esetén?
- Miért gyengélkedik a Volkswagen?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!