Portfolio signature

Szakadék a kifutópálya végén: tartják árfolyamukat a légitársaságok részvényei, vagy zuhanni kezdenek ismét?

Nem igazán találtak magukra a légitársaságok részvényei, annak ellenére, hogy a nemzetközi részvénypiacok ismét egyre erősebbnek tűnnek. A pandémia legrosszabb hullámai utáni kilábalás elhúzódása miatt egyre csökkennek a befektetők reményei és még a legnagyobb intézmények is nyomás alatt tartják ezeknek a papíroknak a piacát. A technikai elemzés által meghatározott utolsó támaszok most olyanok, mint egy túlságosan rövid kifutópálya, aminek a végén egy szakadék várja a repülőgépeket - és az árfolyamokat. Így továbbra is inkább a short oldalnak adnak jó lehetőséget ezek a részvények, főként ha az aktuális támasz szintek elesnek a következő napokban.

A 2845 méteren található Tanzing - Hillary repülőtér a világ legveszélyesebbjének számít. Amíg egy tipikus kifutópálya a nagy nemzetközi reptereken 2500 és 4000 méter között van, addig ez a kicsi, hegyek között lévő aszfaltcsík csupán 527 méteres. Így annak ellenére, hogy ezen a nepáli reptéren csak nagyon kis gépek landolhatnak a 2000 óta megtörtént 7 halálos balesetben több, mint 50 ember veszítette életét.

A Mount Everest meghódítóiról elnevezett reptéren, akiknek szintén alapvető szerep jutott ennek felépítésében is, mégis közel 140 000 ember fordul meg évente. Részben azért, mert a környék kis településeinek ez jelenti az egyetlen nem gyalogszerrel megtehető kapcsolatot a külvilággal, részben pedig amiatt, mert innen közelíthető meg a legkönnyebben az alaptábor a világ legmagasabb csúcsának a meghódításához.

A rövid kifutópálya a nehéz időjárási körülmények és a terepviszonyok mellett még a legedzettebb pilótákat is próbára teszik, az utasok pedig minden felszállásnál halálra vannak rémülve, hogy az alig fél kilométeres táv elegendő-e a felszálláshoz.

Erről szól még a cikk:

  • Milyen közel van a támaszhoz a Delta?
  • Mennyire erős a American Airlines eladói oldala?
  • Segít-e az eltérő stratégia a JetBlue részvényén?
  • Zuhan-e tovább a Lufthansa?
  • Megmarad-e a relatív erő a Wizz Air piacán?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés