Amikor recesszió van, és az emberek többsége a korábbinál kisebb jövedelemmel kell, hogy beérje, akkor kénytelenek kiadásaikat visszafogni. Vannak olyan termékek és szolgáltatások, amik alapvetőek az életvitel fenntartásához, ezek közé tartoznak az élelmiszerek, a rezsi, a gyógyszerek, és sokszor a hitel törlesztések is. Ilyenkor az olyan költségeket kell lecsökkenteni, vagy elhalasztani, amik nem annyira fontosak, és inkább jelentik a kisebb-nagyobb luxust. Ezért a rossz időszakokban a háztartások gyakran későbbre tolják például az autóvásárlásokat, vagy az új bútorok beszerzését, illetve jövedelmi helyzettől függően egyáltalán nem, illetve ritkábban járnak étterembe, illetve nyaralni.
Ezzel szemben amikor tombol a konjunktúra, a legtöbb család lazábbra veszi a gyeplőt és belecsap a lecsóba wagyu steak-be, lefoglalja a trópusi nyaralást, megveszi a full-extrás autót, felújítja a konyhát, és a legdrágább pezsgővel vagánykodik a medencés bulikon.
Márpedig erre most rengeteg pénz van, és a gazdasági expanzió léte egyelőre még nem kérdés, ezért a tavalyi sokk után a 12%-os bődületesen erős növekedés sem annyira meglepő a fogyasztási kiadások tekintetében.
Erről szól még a cikk:
- Mi történhet a szektor ETF-ével a kitörés után?
- Rosszkor fáradt el a Ford piaca, lesz-e újabb áttörés?
- Mekkora korrekció várható a Home Depot esetén?
- A nyaralók után a befektetők is visszatértek a Booking Holdings részvényekbe?
- Mennyire fontos az aktuális támasz a Starbucks-nál?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!