A profitabilitás
A szigorú költségkontroll és az ultra low-cost modell már a járványt megelőzően is magasabb profit marzsokat eredményezett a két nagy európai diszkont légitársaságnál, a Wizz Airnél és a Ryanairnél - a Lufthansához és az Air France-KLM-hez képest legalábbis. A hagyományos légitársaságok közül az üzemi eredményszint tekintetében csak a brit-spanyol légitársaság összeolvadásából megalakult IAG tudta megközelíti a két fapados óriást a múltbéli teljesítmény alapján, úgy tűnik, hogy a fúzió javuló költséghatékonyságot hozott a vállalatnál.
A koronavírus-járvány és a légiközlekedés globális leállása mind a két szektort súlyosan érintette.
Mivel a gépek nagy része a földön állt, így a fapadosok mindennapi működését jellemző jobb hatékonyság nem számított, a fix költségek, mint a gépek lízingdíja, vagy a reptéri parkoltatás költségei mindenkit érintettek. Válogatás nélkül masszív veszteségbe taszította mind a két szektort a koronavírus-járvány.
Miről szól még a cikk?
- Mindenütt javul a profitabilitás, de itt is széttart a szektor.
- Van, ahol már bőven válság előtti szinten a bevételek.
- Az árazás is mutatja a befektetők értékítéletét.
- Gyászos a technikai kép a hagyományos modellt követő légitársaságoknál.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!