Portfolio signature

Négy részvény, amely nemcsak válságálló, de most is erős

Egyre több piaci szereplő csoportosítja át tőkéjét a defenzívnek számító szektorba, amelyben a vállalatok olyan fogyasztói termékeket gyártanak, amiket a fogyasztók rosszabb időkben is megvásárolnak. Az élelmiszeripar és a háztartási tisztítószerek például ide tartoznak, és az ezeket gyártó vállalatok között számos nagy márka, stabil részvény található. Az alacsonyabb kockázat mellett most a grafikonon is ígéretesnek néznek ki, így a technikai elemzés segítségével megnéztünk négyet, amelyek helyzete rengeteget javult a napokban a chartokon.

A nem ciklikus fogyasztói termékek azok, amelyeket a fogyasztók a gazdaság ciklusaitól, főként a válságoktól függetlenül nagyjából ugyanúgy vásárolnak minden időszakban. Amíg egy új autó vásárlását a háztartások többsége alaposan átgondol, és csak erős makrogazdasági környezetben lép meg, addig a sampont és a paradicsomot rosszabb körülmények között is meg tud venni, legalábbis a legkomolyabb vásárlóerőt biztosító fejlett országokban.

A befektetők ezt a szektort defenzívnek is szokták nevezni, mert viszonylag jól véd a makroszintű problémákat jelző medvepiacok során.

Emlékezetes képsorok, hogy amikor a koronavírus beütött az Egyesült Államokban is és hirtelen megindultak a lezárások, az emberek szinte megrohamozták a hipermarketeket, elképesztő mennyiségű WC papírt felhalmozva. Persze ez a válság - amelynek hatásai és hullámai a mai napig tartanak - nem éppen egy tankönyvből köszönt ránk, de a hatás még itt is kimutatható volt.

Erről szól még a cikk:

  • Mikor teljesít alul- és felül a szektor?
  • Ellenállás előtt, ugrásra készen az energiaital gyártó
  • Klasszikus kitörés a csokigyár grafikonján
  • Nem bűzlik a műzli
  • Bázisépítés a tisztítószereket készítő vállalat chartján

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés