A nem ciklikus fogyasztói termékek azok, amelyeket a fogyasztók a gazdaság ciklusaitól, főként a válságoktól függetlenül nagyjából ugyanúgy vásárolnak minden időszakban. Amíg egy új autó vásárlását a háztartások többsége alaposan átgondol, és csak erős makrogazdasági környezetben lép meg, addig a sampont és a paradicsomot rosszabb körülmények között is meg tud venni, legalábbis a legkomolyabb vásárlóerőt biztosító fejlett országokban.
A befektetők ezt a szektort defenzívnek is szokták nevezni, mert viszonylag jól véd a makroszintű problémákat jelző medvepiacok során.
Emlékezetes képsorok, hogy amikor a koronavírus beütött az Egyesült Államokban is és hirtelen megindultak a lezárások, az emberek szinte megrohamozták a hipermarketeket, elképesztő mennyiségű WC papírt felhalmozva. Persze ez a válság - amelynek hatásai és hullámai a mai napig tartanak - nem éppen egy tankönyvből köszönt ránk, de a hatás még itt is kimutatható volt.
Erről szól még a cikk:
- Mikor teljesít alul- és felül a szektor?
- Ellenállás előtt, ugrásra készen az energiaital gyártó
- Klasszikus kitörés a csokigyár grafikonján
- Nem bűzlik a műzli
- Bázisépítés a tisztítószereket készítő vállalat chartján
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!