Portfolio signature

Felhők között repülnek az európai légitársaságok

Továbbra is a felhők között, zavaros jövőkép mellett repülnek a légitársaságok részvényei. Bár a járvány jelentős mértékben lecsillapodott, a legtöbb helyre még nem tért vissza a 2019-es szezon utasszáma, és a delta variánsról érkező egyre rosszabb hírek, valamint az átoltottság még mindig viszonylag alacsony szintje miatt nem látni, hogy mikorra tudják megtölteni a repülőiket az ágazat szereplői. A kilábalás és a hatékonyság tekintetében azonban jelentős eltérések figyelhetőek meg közöttük, ami a befektetők értékítéletét is érdemben befolyásolja. Ez utóbbit a technikai elemzés segítségével vizsgáltuk meg.

"Nem szeretem a légitársaságokat. A nyavalyás szakszervezetek miatt."

Az idézet Gordon Gekko-tól (Michael Douglas lehengerlő alakításában) származik a csodálatos Tőzsdecápák című filmből. A filmben végül mégis belevesz egybe, csak hogy felszabdalja és részenként eladva mesés profitot csináljon - legalábbis ez a szándéka. A nyolcvanas években azonban még nem sejthette, hogy a legnagyobb veszélyt a pozíciójára nem a szakszervezetek, hanem egy mindent elsöprő vírus jelentette volna napjainkban.

Az Eurostat adatai alapján amíg 2019 júniusában 663 ezer kereskedelmi járat repült a mai Európai Unió területén, addig egy évvel később mindössze 105 ezer hivatalos repülés zajlott le a kontinens nagy részén. Ez nem meglepő annak tekintetében, hogy tavaly tavasszal milyen brutálisan vágta a földhöz a koronavírus terjedése Európát. Bár a járvány nem ért véget, az oltásokkal a lezárások nagy része eltűnt egyelőre (?), mégis: az idei júniusi adat is mindössze 302 ezer, vagyis még mindig csak a fele a békeidőkben tapasztaltnak.

Erről szól még a cikk:

  • Lufthansa: az utolsó támasznál a részvény
  • Air France: minden összehasonlításban az ágazat nagybeteg tagja
  • Easyjet: megfakult a narancssárga festék
  • Ryanair: sávos kereskedés, egyértelmű támaszokkal és ellenállásokkal
  • Wizz Air: az ellenállás áttörése tovább röpítheti

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés