A Tesla múlt héten egy egészen kiváló, szinte minden várakozást magasan felülmúló gyorsjelentést tett közzé. Az árfolyam mégis eléggé hűvösen reagált, első napon még esett is. A következő napokon ugyan két fehér gyertyát is összerakott a piac, és a forgalom is kezdett magára találni, de az ellenállást így sem sikerült áttörni. Sőt, pénteken még egy felső árnyékot is itt hagyott a piac.
Egyelőre a többi elektromos autó papírnál sem látni nagy elbizakodottságot.
Ám nemcsak a Tesla, hanem a kínai elektromos (illetve plug-in hibrid) autógyártók is rekord számokról adtak ki közleményeket. A Li Auto és az Xpeng is havi csúcsokról számoltak be néhány nappal ezelőtt. Az elektromos autó értékesítések Európában is szinte folyamatosan új csúcsokat döntögetnek. A piac tisztulása nemcsak a leginkább környezetbarát szegmensben érhető tetten, hiszen a hibrid autók részaránya a teljes értékesítésében 2021 második negyedévére hajszál híján elérte a dízel autókét, és az elektromos plusz plug-in hibridek együttese is nagyon közel van már ehhez. Mindez azt jelzi, hogy így vagy úgy, de az akkumulátor technológiára már most hatalmas és így is nagyon gyorsan növekvő igény van, csak úgy mint magukra a teljes mértékben elektromos autókra is.
Erről szól még a cikk:
- Éledezik a Tesla piaca, de még messze a tavalyi hó
- Semleges kép a Nio esetén
- Elpárolgott a relatív erő az Xpeng grafikonjáról
- Akkumuláció a Li Autó piacán
- Nem sok reménye maradt a Nikola befektetőinek
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!