Létezik Magyarországon egy megtakarítási termék, amelyet igen durva kritikákkal illetnek: sokak szerint rendkívül drága, az ügyfelek számára nehezen hozzáférhető és alacsony nettó hozamot termel, a termék szolgáltatója és a nevében eljáró ügynökök pedig csak a szerződések megkötésében érdekeltek, azok ápolásában nem. Európa-szerte születnek olyan szabályozói intézkedések, amelyek ezeket a megtakarítási célú életbiztosításokat igyekeznek az ügyfelek számára is barátságosabbá tenni, apró pofonoktól kezdve gyakorlatilag a piac teljes megsemmisítéséig mindenféle eszközzel próbálkoznak a szabályozók. Magyarországon több, gyengédebb pofonon keresztül igyekszik az MNB és a kormány az úgynevezett etikus életbiztosítási koncepcióval ügyfél-, és EU-konformmá tenni ezeket a megtakarításokat. Összeszedtük, hogy eddig mit tudunk a koncepcióról, illetve mire készülhetnek az ügyfelek és az ügynökök.
Akinek ismeretlenek bizonyos fogalmak, kifejezések mostani cikkünkből, olvassa el múltkori ismertetőnket.Mi az emberek baja az életbiztosításokkal?A rendszeres díjas megtakarítási célú (unit-linked és vegyes vagy más néven hagyományos) életbiztosítási termékeket (sok más pénzügyi termékhez hasonlóan) számtalan jogos és kevésbé jogos kritika illeti a mai napig, a leghangosabbak...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés