Előfizetői tartalom

Szemléletváltásra van szükség az alapkezelési szektorban

Portfolio
A befolyásos "The 300 Club" legfrissebb elemzése szerint az alapkezelési piacon az utóbbi három évtizedben a fő fókusz a professzionális alapkezelésről az értékesítés orientációra helyeződött, az ügyfélközpontú megközelítés helyett az intézmények inkább termékközpontúvá váltak. Lars Dijkstra, a Kempen Capital Management befektetési igazgatója és az elemzés szerzője szerint a nagy pénzügyi konglomerátumokhoz köthető egyre nagyobbá váló alapkezelőknél a rövid távú érdekek hajhászása a teljesítmények rovására ment. A csalódott ügyfelek visszaszerzése érdekében paradigmaváltásra van szükség, az ügyfélkiszolgálásnak kell előtérbe kerülnie, a rövid távú profithajhászás helyett pedig a hosszú távú értékteremtésnek.

A szakértő szerint az 1980-as és 90-es években a szektorban a "nagyobb egyben jobb is" nézet volt az uralkodó, a gyorsan növekvő alapszektorban konszolidáció indult el, ez a folyamat azonban káros hatásokkal járt. Sok esetben a kezelt vagyon növekedésével együtt a teljesítmény csökkent, ami többek között azért fordulhatott elő, mivel egy nagyobb alapkezelőnek természetszerűen...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés