Komoly változások történtek az utóbbi években a megtakarítási piacon, elég csak a nyugdíjpénztári államosításra, a végtörlesztésre és az árfolyamrögzítésre gondolni. A válság miatt a lakosság megtakarítási hajlandósága emelkedett, legalább is azok körében, akik képesek megtakarítani. Eközben a pénzügyi szolgáltatók egyre célzottabban akarják ezt az ügyfélkört megszólítani az ajánlataikkal. A bankok körében végzett felmérésünk szerint a legnagyobb potenciál a prémium ügyfélkörben van, amelyek jellemzően 5-50 millió forintos megtakarítással rendelkeznek. A bankok számára a potenciálisan megszólítható kör több százezerre tehető. Bár a többség már külön szolgáltatáscsomaggal szólítja meg a prémium ügyfeleket, azonban a megtakarítások egyoldalúsága miatt még bőven van tér a növekedésre.
Mekkora ügyfélkörről beszélünk egyáltalán? Először érdemes megnézni, a magyar társadalom jövedelmi és vagyoni viszonyait. A Központi Statisztikai Hivatal adatbázisában utoljára részletes jövedelmi és kiadási adatokkal 2010-ből rendelkezünk. Mint ismert, a magyar társadalomban nagyok a jövedelembeli különbségek, a statisztikák szerint az egy főre jutó nettó jövedelem...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés