A brit parlament pénzügyi bizottsága csütörtökön hozta nyilvánosságra, hogy az Egyesült Királyság kilenc vezető bankja és építési társasága összesen
legalább 803 órányi nem tervezett technikai és rendszerleállással szembesült az elmúlt két évben
A leállások ügyfelek millióit érintették. A bizottság még februárban kérte ki az adatokat a pénzintézetektől arról, hogy hány alkalommal és mennyi ideig tartottak azok a technikai hibák, amelyek miatt az ügyfelek nem tudták használni a szolgáltatásokat.
Az adatok szerint 2023 januárja és 2025 februárja között legalább 158 banki informatikai hiba érintette az ügyfelek millióit. A statisztika ugyanakkor nem tartalmazza a legutóbbi, a Barclays ügyfeleit január 31. és február 2. között érintő leállásokat, valamint a február 28-i, több bankot is érintő üzemzavart.
A bizottság jelezte, hogy további információkat fog bekérni a bankoktól ezekkel a leállásokkal kapcsolatban.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images