A Censuswide által 2000 brit bevonásával végzett kutatás szerint
2024-ben a fogyasztók ötöde esett áldozatul valamilyen csalásnak. A válaszadók 93 százaléka online környezetben vált csalás áldozatává.
A megkérdezettek több mint egyharmada ismer valakit, aki átverés áldozata lett. Minden ötödik válaszadó arról számolt be, hogy szüleit csapták be, míg 8 százalékuk nagyszülei estek áldozatul csalóknak.
A Barclays saját adatai szerint januárban volt a legmagasabb a bejelentett csalások értéke, főként a befektetési csalások kiugrása miatt. Ezek tették ki a havi kárigények 53 százalékát. Az elmúlt évben a befektetési csalások átlagos kára 15 564 font volt, ami magasabb, mint bármely más csalástípusé. Ennek ellenére a befektetési csalások a bejelentett esetek mindössze 4 százalékát tették ki.
A vásárlási csalások bizonyultak a leggyakoribbnak, a bejelentések háromnegyedét adva, de az összes kár értékének csak 24 százalékát okozták. Az átlagos kárérték ezeknél 650 font volt. A romantikus csalások, melyek júniusban tetőztek, az összes kárigény értékének 5 százalékát tették ki, de az esetek számának csak 2 százalékát.
A bank ügyfelei által bejelentett csalások 75 százaléka közösségi médiából és technológiai platformokról indult. A britek fele úgy érzi, túlterheli őket a csalók taktikáinak sokfélesége. A válaszadók háromnegyede szerint több az online átverés, mint egy évvel ezelőtt, és minden harmadik ember kevésbé magabiztos a csalások felismerésében.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images