A Belga Nemzeti Bank, amely a Wise európai felügyeletét látja el, 2022 elején végzett el egy vizsgálatot a vállalatnál. Az ellenőrzés során kiderült, hogy
a fintech cég több százezer ügyfél esetében nem tudta igazolni a lakcímet.
Ez a felfedezés vezetett a szigorú intézkedésekhez. A Wise (korábban TransferWise) határon átnyúló fizetési szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. Sokan nagy összegű átutalásokra használják a platformot, például ingatlanvásárlás céljából utalnak.
A vállalat szóvivője hangsúlyozta, hogy
szorosan együttműködtek a belga szabályozó hatósággal, és teljes mértékben végrehajtották annak ajánlásait.
A helyreállítási terv végrehajtása érdekében a Wise átcsoportosította munkaerőforrásait. "Globális csapatunk körülbelül egyharmadát a pénzügyi bűnözés elleni küzdelemmel és a szabályozási követelményeknek való megfeleléssel foglalkozik" - nyilatkozta a cég képviselője.
Az eset rávilágít a gyorsan növekvő fintech vállalatok előtt álló kihívásokra. Miközben igyekeznek növelni a pénzügyi bűncselekmények elleni védekezési képességeiket, egyensúlyt kell teremteniük a felhasználói élmény és a megfelelő kockázati ellenőrzések között.
A Wise-t más országokban is érték bírságok és figyelmeztetések. Az Egyesült Arab Emírségekben 360 000 dolláros büntetést kapott pénzmosás elleni ellenőrzések hiányosságai miatt. Az Egyesült Királyságban pedig kiderült, hogy a cég egy szankciós listán szereplő személy tulajdonában lévő vállalat számára történő utalásokat tett lehetővé.
A vállalat 2021-ben 9 milliárd fontos értékelés mellett került a londoni tőzsdére.
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ