Az MNB és a Magyar Bankszövetség lépéseket tesznek az ügyfelek biztonsága és a pénzügyi piacok stabilitása érdekében az újabb, Apple-höz köthető zavarok nyomán.
Már a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége
a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében.
Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.
Az MNB azt ígérte, hogy folyamatosan tájékoztatást nyújt a továbbiakban is a fejleményekről.
Emlékezetes, hogy június végén váratlanul tömegesen és indokolatlanul vontak le egy vagy több kisebb, pár ezres, ám egyes ügyfeleknél akár összességében többszázezres összegeket magyar bankszámlákról az Apple nevében.
Összesen 780 ezer darab tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben.
Az MNB akkor felszólította a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást. A jelzések szerint most az ügyfelek kisebb részét érinti a probléma, a bankok pedig gyorsabban lépnek, mint korábban.
Címlapkép forrása: Shutterstock