Az OTP felmérte, a hazai vállalkozásoknál hogyan szeretnek fizetni a vásárlók. A kutatás eredményei szerint a megkérdezett vállalkozások 44-százalékánál a vásárlók az elektronikus fizetést részesítik előnyben. Csupán egytizedük – főként a kereskedelmi és szolgáltatói szektorban – tapasztalta azt, hogy nála elsősorban készpénzzel szeretnek fizetni. Míg a válaszadók 43% szerint mindkettő jellemző.
A felmérés alapján az e-fizetést kínáló vállalkozások jelentős hányada (86%) már az elektronikus fizetést a vállalkozások egyes szegmenseiben kötelezővé tevő jogszabály életbe lépése előtt elérhetővé tette a banki utalást vagy a kártyás vásárlást. Többségük ugyan nem tapasztalt szignifikáns változást, de 12%-12% észlelte, hogy nőtt a vásárlók száma vagy az átlagos kosárérték.
Azok pedig, akik csak készpénzes fizetést biztosítanak, több problémával is szembesültek. Minden harmadik céggel előfordult már, hogy valaki nem tudott nála vásárolni, mert a vásárlónál nem volt elég készpénz (36%), és szintén több mint egyharmaduknál (35%) hiúsult meg vásárlás azért, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.
Az idei első negyedévében a POS-terminálok száma az OTP Bank ügyfelei között közel 9%-kal, míg a SimplePay Telefonos POS-t − amikor a kereskedő mobiltelefonja funkcionál terminálként − használó vállalkozások száma mintegy 30%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images