Az elmúlt napokban népszerű témává vált a borravaló adózása. Mint a sajtóeseményen elhangzott, a HelloPay szolgáltatása évek óta kínál megoldást a készpénzes környezetben széles körben ismert borravaló bankkártyával történő fizetésére.
Mindezt a hatályosjogszabályoknak megfelelően, és adó és járulékmentesen biztosítja – pontosan úgy, ahogy az a készpénzben nyújtott borravalónál történne, csak a kor fizetési szokásainak és az innovatív környezetnek megfelelően, bankkártyával.
Annak ellenére, hogy a szolgáltatás évek óta elérhető és a vendégek, koncert és fesztivállátogatók nap, mint nap találkozhatnak vele, sokak számára még mindig nem teljesen egyértelmű, hogy mi minősül borravalónak, mi szervízdíjnak és ebből mit kap a felszolgáló. Emiatt a HelloPay Zrt. edukációs kampányt indít.
A témával kapcsolatosan osztotta meg tapasztalatait a média képviselőivel a Hellopay Zrt. vezérigazgatója, Varga Norbert, valamint Budapest egyik legnagyobb és legforgalmasabb szórakozóhelye, a Szimpla Kert tulajdonosa, Zsendovits Ábel - a beszélgetés moderátora Kántor Endre, a Borravaló gasztrokultúra magazin alapítója volt.
A beszélgetésből kiderült: a vendégek mintegy 90%-a már bankkártyával vagy okoseszközzel fizet, a borravaló összege a Direktborravaló rendszerének köszönhetően mérhetően nőtt,
a borravaló a felszolgáló magán bankszámláján kerül jóváírásra,
és ennek köszönhetően nő a transzparencia, nő az alkalmazottak bére és javul a kiszolgálás színvonala.
A megoldás vonzó az alkalmazott számára, ahol egyértelműen honorálódik a jól végzett munka, hiszen a fogyasztók által fizetett borravaló összege a magán bankszámlájukon íródik jóvá. Ezzel együtt csökken az adminisztrációs terhünk, és könnyebb a munkaerő megtartás, ami win-win szituáció – mondta Zsendovits Ábel.
A Direktborravaló szolgáltatás lényege, hogy a vendégek által adott bankkártyás borravaló közvetlenül a felszolgáló magán bankszámlájára kerül, míg a termékek ellenértéke a vendéglátóhely céges számlájára érkezik. A jelenleg hatályos szabályozás értelmében ez az adó- és járulékmentesség miatt nagy előnyt jelent mind a felszolgálók, mind a vendéglátóhelyek számára, növelve a dolgozók motivációját és a vendégek elégedettségét.
A megoldást jelenleg több mint 180 vendéglátóhelyen, nagyságrendileg mintegy 700 felszolgáló használja napi szinten.
A társaság célja, hogy rendszereit továbbfejlessze és még több vendéglátóhelyen vezesse be az iparág számára releváns értékteremtő szolgáltatásait, köztük Direktborravaló megoldását.
Ehhez nagy mértékben hozzájárul, hogy a HelloPay ma már az OTP Mobil Kft. leányvállalataként működik, a cégek közötti szinergiák kiaknázásával további lehetőségek nyílnak.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images