A közlemény felidézte, hogy „a Gránit Bank az App Store incidens kapcsán azonnal cselekedett és párhuzamosan több intézkedést tett ügyfelei pénzének biztonsága érdekében. Rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-el, letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot és még az incidens éjjelén smst küldött valamennyi banki mobilalkalmazással rendelkező ügyfelének, amelyben figyelmeztette őket, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitét, amelyet valós fizetéshez bármikor módosíthatnak”.
Emlékeztetnek rá, hogy a bank ügyfelei a mobilbanki app-jukban „egy mozdulattal állíthatják kártyáik ATM, POS és online limitét külön-külön”. Mindezek nyomán leszögezik: „A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban húszszorosára nőtt a limitállítások száma.”
Hozzáteszik: „A banknak a Bankszövetség és a kártyatársaságok mellett az Apple-el is folyamatos volt a kapcsolata. A jogtalan terhelésekre vonatkozó bejelentést követően az Apple azonnal tájékoztatta a bankot, hogy a probléma ismert a számukra, dolgoznak a megoldáson és orvosolják a hibát.” Ezek után azzal zárul a közlemény, hogy „A mai nap megérkeztek a jóváírások az Apple-től, amelyek meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján.”
A témával az elmúlt napokban számos cikkben foglalkoztunk:
Címlapkép forrása: Getty Images