"Az OTP Bank vasárnap gondoskodott az Apple által az ügyfelektől június 26-án és 28-án tömegesen levont összegek visszatérítéséről. Az ügyfeleknek nincs teendője, számláikon a bank automatikusan jóváírta az Apple-nél fellépett technikai probléma nyomán levont, több mint 325 ezer tételt. Ez volt a helyzet rendezett, teljes körű, biztonságos kezelésének a lehető leggyorsabb módja, figyelemmel a kiemelkedően magas érintett ügyfél- és tételszámra. Az OTP Bank az ügyfeleknek vasárnap megtérített összegek szolgáltatók közötti elszámolását a továbbiakban az Apple-lel rendezi" - írta az OTP Bank lapunknak.
Az MBH ma délután azt írta az ügyfeleinek:
"Az Apple megkezdte az általa tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését, ügyfeleink egyenlegében a jóváírás kártyatípustól és kibocsájtótól függően rövidesen megjelenik vagy már meg is jelent".
A Gránit Bank és a CIB vasárnap korábban arról tájékoztatta lapunkat, hogy kártalanították az Apple-ügyben érintett ügyfeleiket.
Előzmények
Szerda este robbant a hír, hogy az Apple Pay váratlanul és teljesen indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott magyar bankszámlákon. Banktól, kártyatípustól függetlenül terhelték tévesen a kártyákat. Régebbi tranzakciókat terhelhetett újra az Apple - mint kereskedő - egy technikai hiba miatt.
Csütörtökön a Bankszövetség közölte, az Apple alkalmazásboltja tévesen, nagy volumenben terhelt magyar bankkártyákhoz tartozó számlákat 2024. június 26-án 18 órát követően néhány órán keresztül. Mindezek után a téves terhelések csütörtökön is folytatódtak egyes ügyfeleknél. Egyik olvasónk esete különösen érdekes, ugyanis ő már szerdán letiltatta az Apple-nél használt kártyáját, ennek ellenére újabb téves terhelések érkeztek a számlájára.
Címlapkép forrása: Shutterstock