Mit jelent beágyazott pénzügy?
A modell lényege, hogy egyre több vállalat akar saját szolgáltatásához kapcsolva pénzügyi termékeket is értékesíteni. A vállalatok – az online kereskedőktől, az autógyártókon át, a telekommunikációs cégekig – mind arra törekednek, hogy a pénzügy szolgáltatásokat a saját ökoszisztémájukba illesztve, súrlódásmentessé tegyék a vásárlási élményt, és ezáltal extra jövedelemre tegyenek szert. A megváltozott fogyasztói szokások ráadásul egyre inkább megkövetelik azt, hogy a digitális szolgáltatások bárhol és bármikor elérhetőek legyenek. A megoldás – amit az angol nyelvű sajtó embedded finance-nek hív – rendkívül kényelmes, hiszen a tranzakció pénzügyi része ugyanazon az ismert felületen megy végbe, ahol a szolgáltatás többi része is.
Egy platform – legyen az webshop vagy közösségi oldal – felületébe ágyazott pénzügyi szolgáltatás működtetésébe általában három szereplő vesz részt:
- a fogyasztókkal közvetlenül is kapcsolatban álló vállalat, vagyis a forgalmazó;
- a technológiát biztosító fintechek;
- és a sor végén a tőkét és a pénzügyi termékekkel kapcsolatos adminisztrációt biztosító bankok.
A beágyazott pénzügyek forgalmazói
Egy forgalmazóként működő nem pénzügyi cég számára a beágyazott finanszírozás lehetőséget kínál az ügyfélélmény javítására és új bevételi forrás megteremtésére anélkül, hogy a bank működtetésével járó általános költségeket viselnie kellene. A pénzügyi terméket a szolgáltatók olyan digitális felületekbe integrálják, amelyekkel a felhasználók napi szinten kapcsolatba lépnek,
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!