A kereskedelmi bankok üzletágai nem mindig szállítanak megbízhatóan ugyanannyi profitot, ez ugyanis nagyban függ a piaci környezettől, és a pénzintézetek gyakran egy egész életen át tartó kapcsolatot igyekeznek kiépíteni az ügyfelekkel. Éppen emiatt ismerniük kell az alapproblémákat, tudniuk kell, hogy hol szerezhetnek nagyobb nyereséget, illetve milyen ágazatokkal érdemes kevésbé foglalkozni.
A világ bankjai különböző problémákkal küzdenek az egyes régiókban, a McKinsey megoldási javaslatai ezért területenként változnak. Európában, Észak-Amerikában és a fejlett ázsiai piacokon a legnagyobb probléma az, hogy a magas költségek miatt egyszerűen nem éri meg fenntartani a mindennapi banki szolgáltatásokat. Az ábrán látható, hogy az ilyen típusú banki termékekből szerzett bevétel megtermelése nagyon nagy költséghányadot igényel. Itt egy új, digitális technológiára van szükség, ami csökkentheti a fenntartási költségeket. Ezeken felül olyan új innovációkat kell bevezetniük, amelyekkel felül tudnak kerekedni a vetélytársaikon, valamint létfontosságúvá válik az új bevételi források keresése például a hitelezésben és a vagyonkezelésben.
Kína és a fejlődő Ázsia bankjainál az eleve digitális megközelítés miatt azt láthatjuk, hogy az európai bankokhoz képest alacsony költséggel dolgoznak. A probléma itt viszont az, hogy a többi ágazat területén le vannak maradva a világ többi részétől. Ezekben a régiókban éppen emiatt arra kell fókuszálni, hogy a banki termékek fejlesztésére innovációkat hozzanak létre, valamint a piaci szegmentáció alkalmazásával sokkal nagyobb hasznot tudjanak húzni a hitelezésből és a vagyonkezelésből is.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!