Digitális bevásárló körutak az ágyból
A pandémia hatására egyre többen fordultak az online vásárlásokhoz, amely először az impulzusvásárlások növekedéséhez vezetett. Ezt mutatja, hogy az emberek egészen szokatlan helyekről rendeltek online, például a vécéről vagy a munkahelyükről. 2022-ben egyedül az ágyból indított vásárlások aránya nőtt, ami azt jelenti, hogy az online vásárlás megfelelő élethelyzetet talált magának. Az online vásárlás ráadásul már nem korlátozódik egy-két termékre, egyre többen intéznek el a bankkártyájukkal nagyobb lélegzetvételű bevásárlásokat, vagyis sokan már kész digitális bevásárló körutakra is vállalkoznak.
A Mastercard felmérése alapján az online vásárlások gyakorisága nem változott érdemben a három év alatt: a válaszadók 2/3-a nyilatkozott úgy, hogy legalább kéthetente vásárol az interneten. Emellett azonban a GKI Digital mérése alapján az egy főre eső éves rendelési gyakoriság a járvány előtti 12-13 alkalomról 2021 végére 19-20-ra emelkedett.
A két szám együtt azt jelenti, hogy habár nem ülünk le gyakrabban vásárolni, egy alkalommal többet rendelünk, a legtöbbet műszaki cikkeket, játékokat és ruhákat.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!