Portfolio signature

Íme a technológia, amellyel a bankok tűpontosan kitalálják, mit fogsz megvenni

A mesterséges intelligencia által vezérelt hiperperszonalizációnak nevezett újítás egyre gyakrabban kerül szóba a banki szolgáltatásfejlesztés kapcsán. A bankok különösen jó adottságokkal rendelkeznek, hogy kihasználják a módszerben rejlő előnyöket. A piaci folyamatok egyértelműen ebbe az irányba mutatnak, és a hiperperszonalizáció ma már a túlélés egyik feltételévé vált a versenyben. Érdekes módon ezzel a kifinomult ügyfélcentrikus megközelítéssel a bankok még a gyökereikhez is visszatalálhatnak: a reneszánsz Itáliába.

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia fejlődésével, és annak a banki környezetbe való egyre erősebb beágyazódásával, a hiperperszonalizáció, ahogy azt a legnagyobb tanácsadó cégek kutatásai is mutatják, a verseny és a túlélés egyik feltételévé vált: 

  • A Deloitte szerint a hiperperszonalizáció már nem lehetőség, hanem szükségszerűség a digitális gazdaságban, a bankok pedig különösen a jó adottságokkal rendelkeznek, hogy ki tudják használni az új módszer előnyeit. 
  • Az EY szerint az ügyfelek egyre jobban ismerik a nyílt bankolás lehetőségeit, és ennek megfelelően az adatmegosztástól, és a különböző ösztönzőrendszerekről is többet tudnak. Mivel jobban informáltak, többet is várnak el az adataik megosztásáért cserébe.  
  • A McKinsey tanulmánya szerint a banki hiperperszonalizáció akár 50 százalékkal is csökkentheti az akvizíciós költségeket, a bevételeket 5-15 százalékkal növelheti, és a marketingkiadások hatékonyságát 10-15 százalékkal javíthatja. 

Az ügyfelek elvárásai az elmúlt két évben gyorsan változtak. Sok bank azonban nem tudott megfelelni azoknak a kívánalmaknak, amelyek valódi értéket és kényelmet várnak az adatok megosztásáért cserébe. Az ügyfeleket bosszantja, hogy gyakran irreleváns ajánlatokat kapnak olyan termékekről, amelyek nem is érdeklik őket. 

A Salesforce által készített felmérés szerint az ügyfelek kétharmada elvárná a pénzintézetétől, hogy jobban értse az egyedi igényeit, az ügyfelek fele pedig teljesen személyre szabott szolgáltatásokat szeretne. Nagy tömegben a személyre szabás nehezen kivitelezhető, de az automatizáció és a mesterséges intelligencia ezt is skálázhatóvá teheti.  

Íme a technológia, amellyel a bankok tűpontosan kitalálják, mit fogsz megvenni

  • Mi is pontosan a banki hiperperszonalizáció?
  • Mire használhatják?
  • Milyen piaci folyamatok állnak a háttérben?
  • Milyen előfeltételeket kell teljesíteni hozzá?
  • Vissza a gyökerekhez

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés