A biztosítói piacon is hasonló folyamatok és diszruptív törekvések zajlanak, mint a fintech szektorban, ám a termékek sajátosságából adódóan mindez sokkal lassabban történik és a piaci adottságok is jobban kedveznek az inkumbens szereplőknek.
A CARE szemlélet
A megváltozott szemlélet szerint az „újhullámos” biztosítók sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatások kialakításra és az ügyfélélményre. Ezt a törekvést a CARE (Convenience, Advice, REach) mozaikszó sűríti magában, amit a nagyobb szereplők is egyre inkább igyekeznek magukévá tenni.
- C: non-stop kényelem, ami gyors válaszidőt, valamint többcsatornás hozzáférést jelent a kötvényinformációkhoz és a számlavezetéshez
- A: tanácsadás, igényre szabott termékek, valamint a kockázati profil kezelése a szerződés teljes időtartama alatt
- RE: Az ügyfelek elvárják a biztosítóktól, hogy elérhetők legyenek és a preferenciáknak megfelelően érdemben foglalkozzanak velük
Az insurtech társaságok céja – az általános hatékonyságjavítás mellett – tehát az is, hogy ultraperszonalizált biztosítási kötvényeket kínáljon az ügyfeleknek, aminek lényegi eleme az adatgyűjtés és -elemzés. Ehhez viszont kifinomult technológiai háttérre van szüksége.
Nagy felfordulást hoznak az insurtechek
- A CARE szemlélet
- Milyen technológiákat használ az insurtech szektor?
- Mire számíthatnak az új szereplők?
- Földcsuszamlásszerű átalakulás a piacon
- Hol történtek a legnagyobb innovációk?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!