Előfizetői tartalom

Az ország, ahol a Gucci és a Prada már nem olyan menő

Portfolio
Jelentős mértékben változnak a kínai vásárlási szokások, ez pedig a luxustermékek iránti keresletre is rányomja bélyegét. Tavaly Kína keresletével 30%-os részt hasított ki a világ luxustermékeinek piacából, még úgy is, hogy 2014 volt az első olyan év, amikor csökkentek a kínai luxustermék-vásárlások, ráadásul egyre többen fordulnak a sportszergyártó márkák felé az országban - írja a Financial Times.

Először csökkentek tavaly a luxustermék-vásárlások a Bain & Co adatai szerint nagyjából 15 milliárd euróra, amely nagy visszaesést jelent a már egy évtizede tartó növekedésben. Az Exane BNP Paribas emlékeztet arra, hogy 2004-ben a kínai luxustermékek iránti kereslet a globális luxustermékek piacának 3%-át adta, ez 2014-ben 30%-ra emelkedett. Luca Solca, az Exane BNP Paribas...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés