Brutálisan elszálltak az autóalkatrészek árai, amit elsősorban a biztosítók éreznek a bőrükön, na és persze közvetve az ügyfeleik. A szervizeknél ugyanis kettős árazás folyik: ha egy javítás "biztosítós", akkor jóval drágábban, magasabb alkatrészárakat felszámítva szerelik meg az autót, mintha valaki az utcáról téved be egy szervizbe. Eközben a válság óta durván csökkentek a kgfb-díjak, a kárkifizetések nőttek, így veszteségessé váltak a biztosítók kgfb üzletágai, és már nincs min spórolnia a szektornak. Elsőként az Uniqa lépett fel a szervizek kettős árazási gyakorlata ellen, és kíméletlenül rendet is vágott közöttük. Faramuci módon éppen egy GVH-döntés adta az ötletet ahhoz a lépéshez, ami miatt a GVH vizsgálódott náluk, de végül nem indított versenyfelügyeleti eljárást. Kérdés, hogy a biztosítási szektor többi szereplőjében is lesz-e annyi bátorság, hogy beálljanak a közös ügyük mögé. Érdekes részleteket tudtunk meg.
Február közepén számoltunk be először az év autós botrányaként aposztrofált ügyről, amelynek gyökerei ennél jóval régebbre nyúlnak vissza. De az nem véletlen, hogy éppen most feszülnek egymásnak a szervizek és a biztosítók. Pénzügyi portálként mi a pénzügyi oldalról vizsgáljuk a problémát, az autós oldaláról a Totalcar ebben a cikkben írt. A téma egyébként...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés