Magyar közepes és nagyvállalatok vezetőit kérdeztük arról, hogyan teljesítettek az általuk vezetett cégek a válság alatt, milyen stratégiákat alkalmaztak a túlélésért folytatott versenyben, és látják-e már a fellendülés jeleit. Kiderült, hogy a családi tulajdonban lévő magyar közepes és nagyvállalatok az üzletmenetükben jelentős visszaesést szenvedtek el a válság alatt, viszont nagy előnyük a tőzsdei vállalatok profitorientált gondolkodásmódjával szemben a hosszú távú tervezés, ami sok esetben ellenállóbbá teszi őket a gazdasági visszaesés idején. A fellendülés az egyes szegmensekben különböző sebességű lehet, és van olyan terület, ahol a válság előtti értékesítési szintek több éves időtávban is elérhetetlennek tűnnek. A kormány eddigi lépései közül egyöntetűen üdvözlik az öröklési és ajándékozási illeték eltörlését és a csökkenő adóterhelést, de további lépéseket várnak a magyar vállalatok eddiginél hathatósabb külföldi jogvédelmében, és az állami vállalatokkal szembeni követeléseik kiegyenlítésében is. A beszélgetést Rudas Lászlóval, a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület és az Istenhegyi Klinika Zrt. elnökével, Kürti Tamással, a Kürt Zrt. alelnökével, Boross Dáviddal, az Oázis Kertészet pr-marketing igazgatójával és Gelléri Péterrel, a Családi Vállalat Akadémia elnökével folytattuk.
Portfolio.hu: Hogyan érintette a válság a családi tulajdonban lévő és nagyrészt a családtagok által irányított magyar közepes és nagyvállalatokat? Működőképes ez a modell? Gelléri Péter: A gazdasági és a menedzsment sajtó is azzal foglalkozik, hogy miért voltak a válságban a családi irányítású közepes és nagyvállalatok olyan ellenállóak. Ezek a vállalatok ugyanis...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés