Üzlet

Kékszalag vitorlás verseny: értékel a győztes!

Portfolio
Július 25-én reggel 9 órakor immár 45. alkalommal álltak rajthoz a Balatont körbekerülő Kékszalag versenyzői. Csütörtökön 23 óra után eldőlt, hogy a Litkey Farkas által vezetett és a Portfolio.hu által támogatott Lisa EvoPro hajó nyerte meg a nagydíjat a Király Zsolt vezette Raffica előtt.

Fontosabb részletek
  • A 145 kilométeres táv második felének elején kialakult egy 3-4 hajós élboly
  • Az utolsó pár órában már csak két hajó versenyzett az elsõ helyért
  • Este 11 óra környékén a Litkey Farkas került az élre a Lisa EvoPro hajóval és tartotta már végig az elõnyét a célig
  • Litkey Farkas elégedett a csapatával és jövõre katamaránnal készül 12. alkalommal is nyerni
Megosztás

A győztes értékel

„Elégedett vagyok a csapattal” – értékelte a Portfolio.hu-nak nyilatkozva a csütörtöki versenyt a 45. Kékszalag vitorlás nagydíj nyertese, Litkey Farkas, aki 11. alkalommal állhatott az élre. A legutóbbi versenyhez képest sokat tudtunk javítani a sebességünkön. „Készültünk arra, hogy gyenge szél lesz és készítettem - mivel vitorlatervezéssel is foglalkozom - egy olyan vitorlát, ami ezt a sikert tulajdonképpen meghozta” – magyarázta a Lisa EvoPro hajót irányító Litkey.


A győztes Litkey Team a Portfolio.hu által is támogatott Lisa EvoPro hajón a Kékszalag verseny első napján.
„A keszthelyi bója után a gyenge szélben rendkívül jól mûködött ez a vitorla és ennek köszönhetően kerültünk előre, az egy döntő momentum volt. A másik fontos tényező az volt a győzelemben, hogy az utolsó pillanatig fitt tudott maradni a csapat és meg tudtuk hozni a jó döntéseket a naplemente után” – tette hozzá a győztes, aki elárulta: az volt a stratégiájuk, hogy levitorláznak a déli partra. „Ennek volt ára, vagyis hogy lemaradunk az éppen vezető Rafficáról, de bejött a taktikánk” – mondta. A verseny közben komoly nehézsége nem volt a Litkey Team-nek, csupán egy genakker szakadt el, de rövid időn belül megoldotta a csapat. A tervekről szólva elmondta, hogy van egy katamaránja, amely esélyesként indulhat a jövő évi – nyílt – versenyen. „Egyelőre még nagyon a tegnapi verseny hatása alatt vagyok. Rendkívüli érték, hogy két gyorsabb hajót is le tudtunk győzni” – emelte ki.

Többé nem lesz zárt a verseny A Kékszalagon utoljára versenyeznek kizárólag az egytestû hajók, amelyek eddig a páratlan években alkották a mezőnyt, 2014-től ugyanis megszûnnek a kategóriákra vonatkozó megkötések.



Litkey Farkas a balatonfüredi célbaérkezés utáni pillanatokban a 45. Kékszalag Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyen 2013. július 25-én. Litkey Farkas tizenegyedszer is megnyerte a vitorlásversenyt.
Megosztás

Litkey nyerte a versenyt

Izgalmas, szoros versenyben Litkey Farkas és csapata nyerte a 45. Kékszalag Laptop.hu Nagydíjat, ezzel 11. alkalommal diadalmaskodott a vitorlásversenyen.   Litkey Farkas idén az EvoPro magyar mérnökiroda színeiben indult a Lisa nevû hajóval (melyet a Portfolio.hu is támogatott - a szerk.), amellyel 2007-ben, 2009-ben és 2011-ben diadalmaskodott. A verseny honlapján követhető élő közvetítés során a győztes elmondta: nehéz küzdelemben nyerték meg a versenyt, első alkalommal történt, hogy két hajó - a Principessa és a Raffica - is gyorsabb volt náluk. Király Zsolt, a Raffica kormányosa kilencedszer lett második. Mint mondta, gyorsabb hajóval kaptak ki, nem lett volna szabad elengedniük a Lisát. Litkey szerint segítségükre volt, hogy a szigligeti öbölben legyengült a szél, illetve a parti szél is őket segítette. Utóbbi a vártnál egy órával korábban érkezett. A Lisa előbb kiváltott a déli partra, mint a Raffica. Litkey Farkas hozzáfûzte, a délelőtti teljesítményükkel nem volt elégedett, csak 60 százalékon vitorláztak. A várható időjárás miatt Litkey Farkas egy külön Code Zero vitorlát varratott, ennek felhúzása is fontos szerepet játszott a sikerben. A mezőny csütörtök reggel kilenc órakor rajtolt el, Litkey Farkas és a 17 fős legénység 14 óra feletti idővel teljesítette a távot. (MTI)


A verseny győztese, Litkey Farkas és 17 tagú csapata a 45. Kékszalag Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyen Balatonszemes közelében 2013. július 25-én. Litkey Farkas tizenegyedszer nyerte meg a vitorlásversenyt.
Megosztás

A tihanyi csőnél

A Litkey csapat Lisa nevû hajóját kísérő motoros követőhajó vezetője, Pető Endre az elmúlt percekben a Portfolio.hu-nak elmondta, hogy elsőként jött át a csövön a Litkey Team, nagyon gyenge szélben. Innen tovább veszi az irányt Balatonfüred felé. Előnye a második helyen álló Rafficával szemben 1-1,5 kilométer. A vitorlás mezőny lassan 14 órája indult útnak és az élen járók beérkezésére még körülbelül 1 órát kell várni.
Megosztás

Növelte előnyét Litkey

Litkey Farkas este 10 óra környékén 1,5 kilométerre növelte előnyét a második Király Zsolt előtt. Már Tihanynál van a két hajó. A Sailing.hu portál Facebook-falán elérhető tájékoztatás szerint szinte szlalompálya várja a két hajót, mert nagyon sok hajó van arra a vízen.
Megosztás

Besötétedett

Balatonszemesnél újra az élre került az EvoPro Lisa, a Raffica szorosan mögötte.
Megosztás

A két hajó: ők mennek az élen

A távirati iroda képeket közölt nap közben a két hajóról, amelyek a mai nap végére teljesen elszakadtak a mezőnytől.


Litkey Farkas és csapata a 45. Kékszalag Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyen Badacsony közelében 2013. július 25-én.


Király Zsolt kormányos és csapata a Raffica nevű hajójukkal Balatonfüred közelében a 45. Kékszalag Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyen 2013. július 25-én.
Megosztás

Taktikát váltott Litkey Farkas

A Lisa és a Raffica sokáig fej-fej mellett haladtak, azonban Litkey taktikát váltott a Lisa-val, és délre tart - írja a verseny hivatalos portálja. Az élő képek alapján már nem sok van hátra a sötétedésig. A kettes élboly már közel jár a tihanyi csőhöz, a Raffica egyenesen haladva közelebb jár hozzá. Ha gyenge marad a szél, akkor érdekes lesz, mikor tudnak átkelni. Csütörtök késő este eldőlhet, hogy vagy Litkey Farkas (a lenti térképen lila színnel) nyeri meg a nagydíjat 11. alkalommal vagy Király Zsolt (pirosban) először.


Megosztás

Ennyi van még hátra

A térképen pirossal a Raffica és lilával a Lisa. A befutó Balatonfürednél van.


Megosztás

A Raffica az élen

A Raffica is a déli part irányába vette útját és az elmúlt percekben visszavette az első helyet. A hasasabb vitorláját, a gennakert jól tudja használni a Raffica, úgy tûnik, ez ad számára előnyt. A két hajó egyébként leköveti egymás mozgását, nem akarják elengedni egymást. Rég volt ennyire szoros a verseny, főleg páros harc tekintetében.
Megosztás

Litkey a déli part felé húz

Egymástól távolodik az élen a két hajó, miután a Litkey team a déli partok felé vette az irányt - hangzott el a Sport Klub élő műsorában.
Megosztás

Élre került a Lisa

Átvette a vezetést a (Portfolio.hu által is támogatott) Lisa Evopro hajója és gyorsaságának köszönhetően 650 méterre növelte előnyét - áll a verseny hivatalos honlapján. A Principessa a harmadik helyen jelentős hátrányban (5 km) követi őket. Van egy nagyméretû elővitorlájuk, ezért halad jobban a Lisa, mint a Raffica - hangzott el az élő mûsorban a szakkomenntátor részéről. A videóközvetítésen így néz ki a kettes élmezőny (jobbra Lisa):


Megosztás

Élőben az élről

A Litkey Team felzárkózását látva telefonon kerestük meg a csapat Lisa nevû hajóját kísérő motoros követőhajó vezetőjét, Pető Endrét. Arról tájékoztatott bennünket, hogy a keszthelyi fordulót az első helyen a Raffica vette, második volt a Principessa és a harmadik helyen fordult a Lisa. Szigliget előtt azonban már a második helyre jött fel Litkey Farkas. Jelenleg kevesebb mint 1 kilométer a távolság az első és a második helyen álló hajó között - fogalmazott Pető, aki azt is hozzátette, hogy gyenge szél van. A hajók nagy része még most tart Keszthely felé Balatonföldvárnál tartanak, nekik nagyon sokáig fog tartani a verseny - tette hozzá (érvényesen szombat reggel 9-ig futhatnak be - a szerk.) Pető Endre szerint az élboly mostani helyzete alapján olyan, mintha csak most kezdődne a verseny, mindhárom élen álló hajó nyerhet még ugyanis (Raffica, Lisa, Principessa). Arra számít, hogy a befutó sötétben lesz Balatonfüreden, ami megnehezíti a navigálást és egyúttal nehéz szemmel tartani az ellenfeleket. Így néz ki mindez a GPS-nyomkövetők alapján (forrás: snewisport):


Klikk a képre!
Megosztás

Lisa Siófoknál

Így hajózott el a siófoki bójánál a Lisa (ez volt a második pont).


Kép forrása: kekszalag.hu
Megosztás

Izgalmas az utolsó szakasz

Úgy tûnik, hogy beigazolódni látszanak a pár órával korábbi helyszíni szakértői kommentárok. 18 óra után a Litkey Farkas által vezetett Lisa EVOPRO hajó már a második helyen van és már csak 800 méter választja el az élen járó Rafficától - derül ki a Kékszalag.hu tudósításából. Az első két helyen álló hajó között a távolság folyamatosan csökken, miközben a Principessa 1 kilométerre van lemaradva a 3. helyen és egyre inkább leszakad a 4. helyen álló Avatar. Friss fotót is találhatunk a Lisa-ról a Sailing magazin Facebook-oldalán:


Megosztás

A Litkey Team

Litkey Farkas és a Portfolio.hu által is támogatott Litkey Team a Lisa EVOPRO nevû hajón az MTI képein.




Megosztás

Nagy hajrá jöhet a forduló után

A szakértői kommentárok szerint a szél most azoknak kedvez, akik még Keszthely felé tartanak. Így bár eddig úgy nézhetett ki, hogy az első négy hely már eldőlt, hiszen a negyediktől nagyjából négy kilométerre következett az "üldöző boly", a szél akár fordulatot is hozhat. Az élen most két olyan hajó áll, amelyek kormányosa még nem nyert Kékszalagot, a jelenleg harmadik helyen álló Litkey Farkas (hajója az Evopro Lisa) a szakértő szerint különösen a második, hazafelé tartó körben erős, jóformán csodákra képes. Az eredmény így még mindig nem borítékolható. Nagy verseny van kilátásban.
Megosztás

Túl a fordulón az első három

A Raffica, Principessa és harmadik helyen az EvoPro Lisa is túl van a fordulón a keszthelyi bólyánál. Ők már a verseny második felébe léptek, azaz tartanak vissza, Balatonfüredre. A képen épp a Lisa veszi a fordulót.


Megosztás
Megosztás

Az élboly közel a fordulóhoz

A Raffica már elhagyta Balatongyörököt, utána kb. 1,5 km-rel mögötte Principessa, tőle 1,8 km-re EvoPro Lisa. Majd 2,6 km-re az Avatar jön. Az élboly közel a fordulóhoz.


Klikk a képre!
Megosztás

A Badacsony után megélénkülhet a szél

Nézve a szélelőrejelzést Badacsonynál csak a part közelben lesz szél kb. egy óra múlva, majd ott áthaladva megélénkül a szél a Balaton fölött, olvasható a Kékszalag portálon. Kishamis és Nemere II Révfülöp után a parthoz közel próbálkozik. Badacsony felé a középső medencében ott van némi szél. Az első négy hajó után (amelyek Raffica, Principessa, Evopro Lisa és az Avatar): Lillafüred, Irokéz, Anna, Orpheus, Macarella, Capella, Spirit of Pleasure, Sirocco - Badacsony felé haladnak. Egy hajó, a Bolygó azonban még mindig 3 km-re Siófok felé "bolyong", ahol várhatóan még egy óra múlva sem lesz szél.
Megosztás

Badacsonynál az élboly

A Kékszalag mikroblog szerint a Raffica Badacsonynál jár, mögötte 2 kilométerre a Principessa, majd újabb 2-3 km lemaradással érkezik a Litkey csapat, azaz az Evopro Lisa. Térképen az élboly:


Klikk a képre!
Megosztás

Visszavonták a viharjelzést - Szél viszont nincs

A széltérkép szerint nagyon gyenge a szél a Balatonnál. A középső medencében járó hajók észak felé húzódtak a Kékszalag portál szerint, ám Révfülöp magasságában max. 7km/h-val haladnak. Az Evopro Lisa is a bolyban, Bolgár magasságában tarthat.


Megosztás

Szétszóródott a mezőny

Szétszóródott a mezőny, még nem mindenki ért át a tihanyi "csövön". Pryxis, Carina és Reverto áthaladtak rajta, a Sagitta, a Norma hamarosan a csőnél. A negyedik helyen az Avatar kénytelen egy vitorlával beérni, még a kenesei fordulónál elszakadt a gennakerük (gennaker:aAsszimetrikus bőszeles spinnakervitorla, mely a spinnakerrel ellentétben lúvoldalra nem húzható át, első lekötési pontja a hajó hossztengelyében van.) Figyelni kell a szelet. Az élő közvetítésen az imént az Evopro Lisa fedélzeti kamerájáról láthattunk egy képet:


Megosztás

Balatonszemesnél járnak

Az első három Balatonszemes magasságában hajózik a Kékszalag mikroblog beszámolója szerint. Raffica továbbra is vezet, kicsit ellépve Principessától és EvoPro Lisa-tól.


Klikk a képre!
Megosztás

Átjöttek a "csövön"

A Kékszalag portál beszámolója szerint elsőként a Raffica hajó haladt át a tihanyi csövön, őt követi a Princessa. Ezekben a percekben pedig a Litkey Farkas által irányított EVOPRO Lisa, majd az Avatar hajó is átért a csövön.
Megosztás

Pénteken hőségriadó!

A Kékszalag verseny élén haladó hajók általában 8-12 óra alatt megteszik a 145 kilométeres Balaton-kerülő távot, de a kiírás szerint szombat reggel 9-ig lehet célba érni érvényesen. Ezért a "lassabb" hajók számára fontos tudnivaló, hogy az országos tisztifőorvos harmadfokú hőségriadót rendelt el csütörtök nulla órától hétfő éjfélig. Az ÁNTSZ közleményében hozzátette: csütörtökön egy gyenge front hatására átmenetileg gyengül ugyan a nappali felmelegedés, de a következő napokban egyre melegebb időre számíthatunk, a hétvégén és jövő hét elején tetőzik a hőség. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatal kéri az ország lakosságát és a hazánkban tartózkodókat – különös tekintettel a Forma-1 futamra és a szabadtéri fesztiválokra indulókat, érkezőket –, hogy a hétvégi szabadtéri programok során fokozottan tartsák be a hőségre vonatkozó ajánlásokat - áll a közleményben. Ezt tanácsolja az ÁNTSZ: "A nagy melegben fogyasszanak több folyadékot, ajánlott ezen időszakban a napi szükséges 2 literen felül is inni, elsősorban csapvizet. A kulacsokat, palackokat a legközelebbi vízvételi helyeken mindig töltsék fel! Gondoskodjanak arról, hogy legyen tartalékban ivóvíz, amivel a kendőt, sálat, sapkát is benedvesíthetik, ezzel is védve fejüket, testüket a hőségtől. A kalap, napszemüveg viselésén túl ajánlott, hogy a Forma-1 versenyekre és a szabadtéri fesztiválokra érkezők vigyenek magukkal árnyékot adó napernyőt. 11.00-15.00 óra között semmiképpen ne tartózkodjanak a tűző napon. Védjék bőrüket a leégés ellen megfelelő öltözködéssel és napvédő készítmények alkalmazásával. Vegyék igénybe a hűtött helyiségeket!"
Megosztás

A tihanyi csőnél az első hajók

Az élmezőny beérkezett a tihanyi csőbe. A Litkey Team az élbolyban továbbra is.


Klikk a képre!
Megosztás

Eközben a Balaton partján: támadnak a szúnyogok

Az MTI eközben arról számolt be csütörtök délben, hogy ma megkezdődött az idei negyedik kémiai szúnyogirtás a Balatonnál, és várhatóan két hét múlva újabbra lesz szükség. A munkát irányító szakértői csoport vezetője, Sáringer-Kenyeres Tamás kifejtette, a nyár eleji csapadékos időjárás kedvezett a szúnyogok elszaporodásának, ezért idén, a korábbi évekhez képest több gyérítésre lesz szükség, amihez megvan a szükséges anyagi fedezet. Eddig egy biológiai és három kémiai irtást rendeltek el, az utolsót alig két hete. Mivel a szakértők által ellenőrzött, egy személyre eső csípések száma a hét elején meghaladta a 30-40 darabot, újabb kémiai irtást rendeltek el, hogy mire a csípések száma 50 fölé emelkedik, megkezdődhessen a munka. A nyár folyamán várhatóan további két-három kémiai irtásra lesz még szükség (tavaly elegendő volt négy kémiai beavatkozás). A gyakoribb kémiai irtás nem veszélyeztetheti a térség méhészeinek állatállományát, hiszen őket a települések jegyzőin keresztül a bevetések előtt 3 nappal kiértesítik, így meg tudják óvni méhcsaládjaikat. A mostani irtást 5764 hektáron végzik el. Az idén a korábbinál több pénz, 100 millió forint áll rendelkezésre a balatoni szúnyogirtásra és a térség lárvatenyésző helyeiről készült térképeinek frissítésére. A Magyar Turizmus Zrt. és a Balatoni Szövetség által megkötött szerződés értelmében az állam a korábbi 25-35 millió forint helyett 50 millió forintot biztosít a feladat elvégzésére, amelyhez az üdülőrégió önkormányzatai ugyanekkora összeget tesznek hozzá.
Megosztás

Újra működik a Lisa GPS-e

11 óra környékén arról számolt be a Kékszalag portálja, hogy a Lisa-t valamiért nem lehet követni a GPS-en: "még a bólya előtt látszik, miközben az élő közvetítésen Raffica és ők már együtt az élen". Most érkezett a hír, hogy újra mûködik a Lisa GPS-e. Közben az első hajók már a tihanyi "cső" közelében járnak. Az első bójánál így álltak a hajók: kattintson ide!
Megosztás

Feljebb jött az EVOPRO Lisa

Az élen Siófok előtt: Raffica, Principessa, Lisa, Avatar - tudósít a Kékszalag.hu. Az élen haladó hajók elhagyták a második, siófoki pontot.
Megosztás

A sorrend az első bójánál

A Kékszalag.hu percről percre tudósítása az első, kenesei bójánál a következő a nem hivatalos sorrend: 1. Avatar, 2. Capella, 3. Raffica, 4. Principessa. A beszámolóból az is kiderül, hogy Litkey Farkas Lisa (EvoPro) nevû hajójánál hiba csúszott a gennaker felhúzásába, ami nem jött jól.


Klikk a képre!
A snewi sport térképes helyzetjelentése a GPS-nyomkövetők alapján.

De mi az a gennaker? Asszimetrikus bőszeles spinnakervitorla, mely a spinnakerrel ellentétben lúvoldalra nem húzható át, első lekötési pontja a hajó hossztengelyében van.

Megosztás

Így rajtolt a mezőny



Elrajtol a 45. Kékszalag Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásverseny mezőnye Balatonfüreden 2013. július 25-én. A kép bal szélén Litkey Farkas Lisa nevû hajója.


Megosztás

Elképesztő kép

A Sailing.hu magazin Facebook-oldalára feltöltött kép tanúsága szerint a Litkey Farkas vezette EVOPRO Lisa alúlrol próbált elmenni a Sirocco mellett. Az élen egyébként az EVOPRO Lisa, a Raffica és a Principessa meccselnek.


Megosztás

Hamarosan Kenesénél

Az első hajók hamarosan elérik az első bójánál Kenesénél - írja a Kékszalag.hu. Kb. 20 perc múlva odaérhetnek, ha nem gyengül a szél, tudják tartani a sebességet.
Megosztás

Délután lesz számottevő szél

Csütörtökön egy front közelítette meg a Balaton térségét, amelyből várhatóan délután lesz számottevő szél, esőre viszont nem kell számítani. A jelenlegi állás szerint a reggeli gyenge széllel Balatonkeneséig-Siófokig tud haladni a mezőny, amelyben így a könnyű vitorlások lesznek előnyben. A nehezebb fahajókkal indulók többen is könnyítettek a rajt előtt a szerkezetükön. A taktika meghatározásában segítséget nyújthat, hogy a legénységeknek az északi és déli parton is vannak segítőik, akik folyamatosan jelzik a helyi szélerősséget. A szervezők nem számítanak gyors versenyre, a legjobbak várhatóan késő este érkeznek vissza Füredre. Az indulóknak a Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalat kell teljesíteniük, a kiírás szerint szombat reggel kilencig lehet érvényesen célba érni. Litkey Farkas, a verseny tízszeres győztese csapatával idén az Evopro magyar mérnökiroda színeiben indul a Lisa nevű hajóval, amellyel 2007-ben, 2009-ben és 2011-ben diadalmaskodott. A Kékszalagon utoljára versenyeznek kizárólag az egytestű hajók, amelyek eddig a páratlan években alkották a mezőnyt, 2014-től ugyanis megszűnnek a kategóriákra vonatkozó megkötések. A Balaton-kerülés rekordját tavaly óta a Fifty-Fifty katamarán tartja 10 óra 34 perces idővel, amely a Nemere II 1955-ös csúcsát javította meg hat perccel. (MTI)
Megosztás

Jön fel a Lisa

Úgy tûnik, hogy jól halad a mezőnnyel Litkey Farkas Lisa hajójával, miután a Principessa és a Raffica hajók egymással vannak elfoglalva - hangzott el a Kékszalag élő tudósításában.


Megosztás

Litkey déli irányba halad

A GPS nyomkövető alapján a Litkey Farkas vezette Lisa egyelőre folyamatosan halad déli irányba, valószínûleg, hogy kedvezőbb szélben, pozícióban tudjon hajózni. Az élen egyelőre Sirocco halad, mögötte a Principessa és a Raffica hajók.


Klikk a képre!
A snewi sport térképes helyzetjelentése a GPS-nyomkövetők alapján.
Megosztás

Elrajtoltak a versenyzők

A kekszalag.hu portál élő tudósítása szerint rendben elrajtoltak a versenyzők, a rajt előtt kb. fél órával kezdett fújni az É-ÉK-i szél. Negyed óra elteltével egyre jobb pozícibóan vannak a déli oldalon rajtolok. Élen Raffica és Principessa, a Litkey Farkas vezette Lisa (EvoPro) kicsit jött dél felé így egyelőre mögöttük. Az élen járó hajók 15-16 km/h sebességgel haladnak.
Megosztás

Kövesse élőben a Kékszalag vitorlás versenyt!

A Kékszalag Laptop.hu Nagydíj idei futamára nem hivatalos adatok szerint 524 hajó nevezett. Köztük van és egyúttal a legesélyesebb versenyző Litkey Farkas, a Portfolio.hu által is támogatott Litkey Sailing Team vezetője. A tízszeres bajnok Litkey Lisa nevû hajóján szállt versenybe.

Kövesse élőben a Kékszalag vitorlás versenyt!
Litkey Farkas és csapata Lisa nevû hajóján.
A versenybe szállt hajók fedélzetén nagyjából 2500 fő van, akik 145 kilométeren keresztül versenyeznek. A részvételi rekord nem dőlt meg, 2010-ben ugyanis 623 vitorlást regisztráltak.
A versenyről
A "Kékszalag" verseny a legnagyobb hagyománnyal rendelkező tókerülő vitorlásverseny a Balatonon, az első versenyt 1934-ben rendezték. Útvonala: Balatonfüred - Balatonkenese - Tihany - Keszthely - Balatonfüred, távja 160 km - olvasható a Balatonfüred.info portálon. Az idei verseny július 25. és 27. között zajlik, az ünnepélyes és nyilvános díjkiosztójára vasárnap kerül sor.
Ricardo

A szabadság irodalma

Változások az Ellenpropaganda oldalon; remek könyvek előkészületben; négy Rothbard cikk a fordításomban.

Holdblog

A személyes szorzónk

Modern korunkban sok lehetőségünk van személyiségünk kiteljesítésére, önérdekünk követésére. Ha ki akarunk...

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Csatába indult az elit Viharhadtest – Most aztán komoly ellenfélre talált Ukrajna?
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Ez is érdekelhet
LNG tankerhajó