Üzlet

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe

Hámor Iván
Az egész EU-n belül Magyarország lesz az első, ahol újra kapható lesz a teljes megújuláson átesett LADA kínálat. Az első autók érkezése 2015 őszén várható, a teljes EU paletta pedig 2016 nyarától lesz elérhető. A professzionális felhasználók számára jó hír, hogy a korábban Niva néven, most mindössze a 4x4 jelzéssel illetett valódi terepjáró is a portfólió része lesz, mi több, a régebbi modellekhez is teljes lesz az alkatrész utánpótlás.
Miután 2015. július 1-én aláírásra került a Renault tulajdonában levő AVTOVAZ és a Duna Autó kötelékébe tartozó LADA Hungary Disztribúciós Kft. között a forgalmazói megállapodás, a gyakorlati megvalósítás lépései is megkezdődtek. A tervek szerint - és nem egészen véletlenül - 2015. november 7-én nyitja meg a kapuit az első bemutatóterem, amit újabbak még nem ebben az évben, de hamarosan követnek. Ezek megnyitásáig is folyamatos lesz a hálózat fejlesztése, ugyanis - és a jelenlegi, illetve jövőbeni LADA-üzemeltetők szempontjából ez talán fontosabb is - a márkaszervizek már az idén elérhetők lesznek az ország több pontján.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
Markó Zoltán, a forgalmazó projekt igazgatója a Portfolio-nak elmondta:

a gyárral euró alapon történik majd az elszámolás.

De ezért - vagy ennek ellenére - kifejezetten versenyképes árakon tudják majd biztosítani a késztermékeket és az alkatrészeket is.

Ilyen Ladák lesznek itthon is

Miután megszületett a LADA megújításáról szóló döntés, 2013-ban felkérték a szakmai körökben nagy tekintélynek örvendő svéd autómogult, Bo Anderssont, hogy vezesse át a LADA márkát Európába. A General Motors korábbi egyik csúcsvezetője híresen szigorú, kemény tempót diktál és személyesen ellenőriz minden részletet. A felső vezetésbe került Steve Mattin, brit autódesigner is, jelenleg az ő irányítása alatt dolgozik az AVTOVAZ tervező csapata. Mattin nevéhez olyan modellek formatervezése fűződik, mint a Mercedes ML-, vagy GL-osztály.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
2015-ben három modell érkezik hazánkba, a kisautók táborába tartozó Kalina (5-ajtós, kombi és Cross kivitelben is), az elegánsabb megjelenésű Granta és a Lada 4x4, melyet még Nivaként ismert meg az egész régió. Utóbbiból mai is rengeteget használnak az erdészetek, az agrárium, illetve olyan felhasználók, akik a valódi teljesítményt többre értékelik, mint a hangzatos elnevezéseket. 2016 tavaszán, nyarán érkezik a WTCC-ben már nagy sikerrel futó Vesta, ősszel a városi terepjáró X-Ray és 2017-ben tervezik bemutatni az új 4x4-et is, mely megőrzi a mostani változat stílusjegyeit és terepjáró képességeit, mégis egy teljesen új, modern autó lesz.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
A LADA ma is változatlan népszerűségnek örvend a szó jó értelmében hobbi autóversenyzők körében - a legnagyobb kultusza pont Magyarországon van, erősebb, mint Oroszországban, vagy a Baltikumban -, és ezt a rajongást meg is akarja őrizni a gyár. Minden új és jelenlegi modellből készül valódi sport változat is, ami nem csak a nevében, matricázásában, esetleg egy műanyag alkatrészben tér el a többitől. A LADA Sport műhelyében üres, de már fényezett karosszériából, szinte kézzel összerakott autókat jelent a Sport jelölés, erősebb motorral, fékekkel, stb. Amióta a LADA WTCC-s sportprogramjának nagy részéért a francia Oreca csapat a felelős - és nem csak a motorért, mint a kezdetekben -, jelentős kapacitások szabadultak fel az orosz műhelyben, melyet az utcára szánt és közvetlen bevételt termelő modellek összeszerelésére tudnak fordítani.

Azonban ami még nagyobb örömre adhat okot, az az új LADA ára lesz.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
"Hatalmas öröm és büszkeség számunkra, hogy nemcsak Magyarországon, de Európában is elsőként forgalmazhatjuk a LADA márkát. Azt gondolom, az új modellek legalább olyan népszerűek lesz, mint elődeik, azzal a különbséggel, hogy a LADA mára felnőtt Európához. Az új autók magas színvonalúak, jól felszereltek, akinek úgy tetszik sportosak és az áruk is igen vonzó" - tette hozzá Markó Zoltán, a LADA Hungary projektigazgatója.
Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Kiszámoló

Bankkártya helyett fizess gyűrűvel

Írtam a Curve-ről egy update cikket nemrég. Akkor vettem észre, hogy a Curve lehetőséget ad a bankkártyán és mobiltelefonon kívül számos egyéb fizetési lehetőségre is. Amikor megjelent a Pa

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Szép csendben nagy változás jön a Szép-kártyáknál!

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
befektetés tőzsde chart getty stock