Már a gyorséttermek is megérzik a lassulást - Utcai harcos üzemmódban a McDonald's
Üzlet

Már a gyorséttermek is megérzik a lassulást - Utcai harcos üzemmódban a McDonald's

Portfolio
A Starbucks, a Pizza Hut, a KFC, de még a McDonald's is csökkenő eladásokról számolt be az év első negyedévben. A visszaesés összhangban van a közgazdászok által előre jelzett tendenciával, miszerint a fogyasztók a magasabb árak és kamatlábak miatt kevesebbet költenek - írja a CNBC.

A gyorsétteremláncok hosszú ideje figyelmeztetnek arra, hogy az alacsony jövedelmű fogyasztók pénzügyi helyzete romlik, és sokan olcsóbb alternatívák felé fordulnak.

A Starbucks rossz időjárásra, míg a Yum Brands (a Pizza Hut, KFC és Taco Bell anyavállalata) a januári hóviharokra és az előző év erős első negyedévére vezette vissza gyenge teljesítményét. Azonban ezek az okok nem magyarázzák teljes mértékben az eladások csökkenését: a verseny egyre élesebbé válik, mivel a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket.

Mindenki azért küzd, hogy megtartsa vagy ritkábban látogató vásárlóit megnyerje, éppen ezért meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megvan bennünk az az utcai harcos mentalitás, ami a győzelemhez szükséges

- mondta Ian Borden, a McDonald's pénzügyi igazgatója.

A gyorsétteremláncok különböző stratégiák alkalmazását tervezik eladásaik helyreállítása érdekében. Például a McDonald's olcsóbb menütkészül bevezetni annak ellenére is, hogy franchise-tulajdonosaiktól ellenállást tapasztaltak.

Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója szerint világszerte óvatosság tapasztalható a költekezés terén jelenleg, Laxman Narasimhan, a Starbucks vezérigazgatója és David Gibbs, a Yum vezérigazgatója pedig kiemelték a fogyasztóknak adott érték fontosságát és azt, hogy hogyan reagálnak erre a vevőik.

A visszaesés ellenére azonban volt néhány olyan gyorsétteremlánc, amely pozitív eredményekről számolt be: a Wingstop 21,6%-os növekedést ért el az Egyesült Államokban lévő üzleteiben, míg a Chipotle Mexican Grill 5,4%-os forgalomnövekedést könyvelt el az első negyedévben. A Restaurant Brands International Popeyes márkája pedig 5,7%-os forgalomnövekedésről számolt be.

Michael Skipworth, a Wingstop vezérigazgatója szerint bár nyomás alatt állnak a fogyasztók, akik ezért hajlandóak visszaszorítani a gyakori éttermi látogatásaikat is, a Wingstop esetében megfigyelhető volt az alacsony jövedelmű fogyasztók gyakoribb visszatérése.

Címlapkép forrása: Getty Images

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Válságban az autóipar, hatalmas a zuhanás
Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Property X 2024
2024. május 29.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Portfolio AgroFood 2024
2024. május 22.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
GettyImages-1185508590