Történelmi nap ez a mai, hiszen több mint 10 év után újra bővül a főváros villamoshálózata. Ma déltől az 1-es villamos Óbudától meghosszabbított útvonalon, a Közvágóhíd helyett az Etele út / Fehérvári út csomópontig közlekedik, remélhetőleg csak ideiglenes jelleggel. A Rákóczi hídon történő átvezetésre 15 évet kellett várni, az uniós forrásoknak köszönhetően azonban a következő hosszabbításra, mely Kelenföldig tolná a vonal végállomását, már 5 éven belül sor kerülhet. Az átadásra visszatekintéssel, az elmúlt évek fejlesztéseit bemutató infografikával és a távlati tervek listázásával készültünk.
2005. február 1-jén bővült utoljára Budapest villamoshálózata, amikor 600 méterrel meghosszabbodott a 18-as villamos a Savoya Parkig. Ez a fejlesztés ráadásul inkább a bevásárlóközpontnak köszönhető, mint a kor budapesti közlekedésszervezőinek. Bár ez az egész világot végigsöprő vonalbezárások a 90-es években Budapesten is véget értek (utoljára 1997-ben a 67-es villamos...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés