FONTOS Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások
 
Előfizetői tartalom

Augusztustól jönnek az állami hirdetési milliárdok

"Nem az a cél, hogy bárki is elvegye az intézmények hirdetésre szánt pénzét, sokkal inkább az a cél, hogy ezt a közpénzt hatékonyan költsék el ezek a szervezetek" - hangsúlyozta a Portfolio-nak adott exkluzív interjúban Nobilis Márton, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal elnöke annak kapcsán, hogy a napokban kiírnak egy 25 milliárd forintos közbeszerzési keretmegállapodást. Ez egy kétlépcsős folyamaton keresztül abban segít, hogy a mintegy 1500 állami intézmény és vállalat a három kiválasztott ügynökség mindig legolcsóbb ajánlatából költhessen médiavásárlásra, szponzorációra, illetve a kormány a saját kommunikációjára. Nobilis hangsúlyozza, hogy ez rendszerszinten mintegy 10-15 milliárd forintos megtakarítást tud elérni és nem lesz kibúvó egyik, általuk felügyelt intézmény számára sem. Arra viszont van lehetőség az augusztusban várható közbeszerzési eredményhirdetésig is, hogy egyedi döntéssel valóban szükségesnek ítélt beszerzéseket jóváhagyjanak. Nobilis az új rendszer kapcsán kiemelte: mindenki pontosan tudni fogja, hogy mennyit költ az állam, és azt is, hogy hol. A beszélgetés során kiderült az is, hogy lekerült a napirendről az ügynökségi bónuszok eltörlésének kérdése.

Két fázis, három ügynökség versenyez folyamatosan. Portfolio: Miért jött létre a Nemzeti Kommunikációs Hivatal, miért nem volt jó a régi rendszer és mi változik az állami reklámköltések szabályozásában? Nobilis Márton: A cél az, hogy a reklámköltéseket és a kommunikációs beszerzéseket olcsóbbá tegye az állam, hatékonyabban használjuk fel a költségvetési forrásokat...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés