A légitársaságok ingyenes kibocsátási egységeket kaptak a rendszer keretében, és összességében az Európából induló járatok kibocsátásának csak 22%-át fedték le a regionális szén-dioxid-kereskedelmi rendszerek. Jo Dardenne, a T&E légiközlekedési igazgatója bírálta a jelenlegi rendszert, mondván, hogy az európai légi közlekedés kibocsátásának jelentős részére nem vetnek ki karbondíjakat.
Az európai légitársaságok kötelezettséget vállaltak arra, hogy 2050-re elérik a nettó nullás kibocsátást, és szigorú környezetvédelmi szabályokkal kell szembenézniük, többek között azzal a kötelezettséggel, hogy a jövő évtől kezdve a repülőgép-üzemanyagot tisztább alternatívákkal kell helyettesíteniük. A légitársaságok vezetői azonban azzal érvelnek, hogy az EU szigorú éghajlati szabályai miatt hátrányba kerülnek az ilyen szabályozással nem sújtott unión kívüli versenytársakkal szemben.
Ben Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója és Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója egyenlő versenyfeltételeket és globális szabványokat sürgetett, amelyek minden járatra kiterjednek, nem csak az Európából induló gépekre.
Címlapkép forrása: Shutterstock