A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt - írja a hivatal.
Nemrég derült ki, hogy az Uber – amely közel nyolc éve hagyta el a budapesti piacot – új formában tér vissza a fővárosba. Április 16-án, vagyis ma a Budapesti Közlekedési Központ után a Nemzeti Közlekedési Hatóság is zöld utat adott a cégnek, vagyis a hivatalos jóváhagyási folyamat lezárult. Várhatóan nyár elején indul a szolgáltatás, és már csak napok kérdése, hogy jelentkezhetnek a sofőrök az Uberhez. A cég indulásáról kérdeztük Kardos Esztert, az Uber magyarországi vezetőjét és Reich Ádámot, a partnercég, az F Mobilitás Kft. ügyvezetőjét.
A mai napon az Uber bejelentette budapesti piacra lépési szándékát a Főtaxival partnerségben. Ezzel a lépéssel Budapest az európai nagyvárosok közül az elsők között lesz, ahol ilyen együttműködést alakít ki az Uber - tájékoztatta a vállalat a Portfolio-t.
A koronavírus-járvány előttihez képest közel ezerrel kevesebb a taxi Budapesten, a fővárosi taxipiacon a Bolt és a Főtaxi a két legerősebb szereplő, a két cég adja a taxiszolgáltatást végző vállalatok bevételének felét, áll a G7 cikkében.
Egy vitatott állami ügynökségi szavazást követően az Alphabet féle Waymo és a General Motorshoz tartozó Cruise robotaxijai éjjel-nappal fizető utasokat szállíthatnak San Francisco-szerte, ezzel megszilárdítva a város pozícióját az autonóm járműipar (AV), vagyis az önvezető autózás központjaként. Ez jelentős előrelépést jelent a születőben lévő technológia számára.
Nyílt levélben reagált Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke a Portfolio-n korábban megjelent cikkre, amelyben a Bolt HTX tavalyi eredményeit elemeztük.
Komoly össztűz zúdult a Bolt taxiszolgáltatóra az elmúlt időszakban, először a szabadjelzők miatt támadta meg őket az Országos Taxis Szövetség, ma pedig a taxis szakma - Bolton kívüli része - a számlázási gyakorlatukat kritizálta. Az Uber - napra pontosan 7 évvel ezelőtti - kiűzése után sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi állhat a mondvacsináltnak tűnő indokok mögött.
Több fővárosi taxis szervezet által aláírt sajtóközlemény jelent meg hétfő délelőtt, melyben a taxisok újabb kifogásokat emelnek a Bolt működése ellen. A védjegyeket követően ezúttal a számlázási gyakorlatban találtak problémákat.
Egyenlő versenyfeltételeket szorgalmaz az Országos Taxis Szövetség, ezért beadványt küldtek Budapest Főváros Önkormányzatának a Bolt védjegyhasználati gyakorlatával kapcsolatban – tudta meg az Index. Bár a javaslat nem kizárólag az észt vállalat ellen irányul, egyértelműen a piacról való kiszorítását célozza meg.
Felmerült az emelt alapdíj a rövidebb taxis fuvarokra, de a fővárosi önkormányzat a tárgyalásokon ezt elutasította - mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a Portfolio Checklist podcastjában, amelyben arról is szó volt, hogy szerinte miért vált be az elmúlt 10 évben a rögzített árazás. A tarifák hétfőn emelkedtek: az alapdíj a korábbi 1000-ről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nőtt.
Az adás első részében arról lesz szó, hogy mit eredményez a fővárosi taxis piacon a hétfői tarifaemelés, miért bukott el a főváros javaslata a sávos díjmeghatározással kapcsolatban és mikor lehet újabb drágulás. Vendégünk volt Metál Zoltán, az országos taxis szövetség elnöke. A második részben egy nemrég megjelent jóléti indexről volt szó, amely elég lesújtó képet fest Magyarországról. Erről Szabó Dániellel a Portfolio makrogazdasági elemzőjével beszélgettünk.
Nyolcvan percen át egyeztettek a taxisok képviselői a főpolgármesterrel, de nem született megegyezés - írja az Infostart.
Mától drágább a taxival utazás Budapesten, miután tíz százalékkal magasabbak lettek a fővárosi taxis tarifák. A díjemelést azzal indokolták, hogy a taxisoknak érezhető költségemelkedéssel jár az üzemanyagok ársapkájának - 2022 december eleji - eltörlése.
Hétfőtől tíz százalékkal emelkednek a budapesti taxis tarifák: az alapdíj 1000-ről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nő. A Fővárosi Közgyűlés január 25-én módosította a taxirendeletet Karácsony Gergely főpolgármester javaslatára.
Úgy tűnik, hogy a kormány gyorsan keresztülhúzta a főváros terveit a taxipiacon. Egy szerda este kihirdetett rendeletével ugyanis leszögezte: a hatósági ár rendszere itt nem változhat.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén jóváhagyta az egységes taxistarifa, vagyis az alapdíj, a távolsággal arányos egységdíj és az idővel arányos egységdíj 10-10-10 százalékos emelését márciustól.
Továbbra is az óvatosságot hangsúlyozza az MNB.
Az energiaszektorban is vannak jó lehetőségek.
Tévhit, hogy az átlagnál jobban melegszenek és sötétek?
Egyebek mellett erről szólt a Hype legújabb adása.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.