Kedden is folytatódik a hétfőn kezdődött és négynaposra tervezett sztrájk a pécsi helyi közösségi közlekedésben - közölte a munkabeszüntetést meghirdető Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke az MTI érdeklődésére.
Sofőrfigyelő asszisztenseket régóta alkalmaznak az autógyártók, de az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures portfóliócége egy olyan komplex megoldással állt elő, amely nemcsak életeket menthet, de segítségével az is megállapítható, hogy ki milyen stílusban és mennyire biztonságosan vezet. A cég vezetői, Gábor Ábel ügyvezető és Várhelyi-Tóth Gergely technológiai vezető szerint a szoftverük igen jó eszköz lehet a fuvarozócégek kezében, amikor a sofőrök éves teljesítményértékelését végzik. Hasonló a helyzet a carsharing flottáknál, ahol a kinyert adatok alapján akár kedvezményekkel is jutalmazhatják a legbiztonságosabban vezető felhasználókat. Interjú.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium foglalkozik a zéró tolerancia felülvizsgálatával – tudta meg a 24.hu. Az autóvezetés előtti alkoholfogyasztás teljes tilalmának esetleges lazítását ugyanakkor a Belügyminisztérium határozottan ellenzi.
Megérkeztek szlovákiai buszbaleset első sérültjei kedd hajnalban a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Központi Kórházba - tudatta az intézmény az MTI-vel.
Sokkal szigorúbb és alaposabb egészségügyi vizsgálatot szorgalmaz a jogosítványok megújításához Inhof András, gépjárművezető oktató, hiszen jelenleg nincs olyan orvosi vizsgálat, ami a biztonságos közlekedéshez szükséges egészségügyi feltételeket ellenőrizné. Ilyen a reflexek és a döntéshozatal gyorsaságát ellenőrző tesztek, de nem ártana szerinte egy kresz megújító vizsga sem – közölte az RTL.
Hatalmas balesetet okozott az autós, aki több kilométeren keresztül haladt a forgalommal szemben az M7-es autópályán. A balesetet követően a vétkes segítségnyújtás nélkül elhajtott a helyszínről, később a rendőrök fogták el az elkövetőt – írta meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A tompított fényszóró használatának fontosságára hívja fel a figyelmet a Magyar Közút, szerintük a nappali fény nem elég.
Tanulságos videót tett közzé a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. egy októberi balesetről. A felvétel szerint fél óra alatt legalább hét autós gondolta úgy, hogy a mentőket és tűzoltókat a saját felvezető járművüknek tekintik – közölte az MKIF Zrt.
Indiai munkavállalókkal, 80 sofőrrel és 2 diszpécserrel egészíti ki munkavállalói táborát a Waberer’s International Nyrt., az új kollégák már áprilisban érkeznek, nyártól páros, szeptembertől pedig önálló fuvarokat is bonyolíthatnak. A jelenség egész Európában ismert: a komoly munkaerőhiány és a fuvarozásra való mind nagyobb igény együttesen azt eredményezi, hogy nagy számban érkeznek harmadik országbeli munkavállalók a közúti áruszállítás területére. Arról nincs szó, hogy az indiai sofőrök elvennék a magyarok munkáját: idehaza tízezrek rendelkeznek a megfelelő képzettségekkel, de mégsem ülnek a volán mögé – ráadásul a kiöregedő szakma tovább növeli az igényt az új sofőrökre. A probléma orvoslására máris nagy számban érkeznek ukrán, illetve szerb sofőrök, és egyre több pozitív tapasztalat van a felkészült és lelkiismeretesen dolgozó indiaiakkal is.
Nagy-Britanniában a brexit miatt alakult ki sofőrhiány, az ellátási láncok is összeomlottak, a boltok polcai gyakran üresek maradtak. Jelenleg Magyarországon nincs ehhez hasonló azonnali gond, de hosszabb távon itthon is összeomolhat az ellátási lánc, mivel a sofőrök jelentős része néhány éven belül nyugdíjba vonul, az utánpótlás pedig kevés - számol be az ATV Híradó riportjában.
Hamarosan átmeneti intézkedéseket jelenthet be a kormány, melyekkel az egyre égetőbb sofőrhiányt akarják orvosolni – közölte a Reuters. Állítólag Boris Johnson többek között ideiglenesen megkönnyítené a külföldi kamionsofőrök vízumhoz jutását, hogy ezzel is enyhítsék az egyre inkább elharapózó hiányt, ami már árufelhalmozáshoz vezetett.
Korábban az elsőajtós felszállás megszüntetését követelte a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) a járművezetők védelme érdekében, végül egy kompromisszumos megoldás született.
Románia pénteken megtámadta az Európai Unió Bíróságán az uniós mobilitási csomag azon előírásait, amelyek hátrányosak a román fuvarozók számára - közölte pénteken a román külügyminisztérium.
Magyarország más uniós tagállamokhoz hasonlóan több mint két hónapon át, március végétől május végéig biztosított átmeneti kivételeket a vezetési- és pihenőidő szabályok alól. A védekezés második szakaszában a könnyítések további fenntartása már nem indokolt. Így június elsejétől ismét a korábban megszokott előírások szerint vezethetik járműveiket a teherautó- és buszsofőrök - derül ki az ITM sajtóközleményéből.
Nyolc ország, köztük Magyarország is arra kéri az EU-t, hogy enyhítsenek a kamionsofőröknek tervezett szigorúbb munkafeltételeken most, hogy van éppen elég gond a koronavírus miatt – számol be a hírről a Reuters.
A jövő héten - március 10-12-én, azaz keddtől csütörtökig - országszerte közlekedésbiztonsági ellenőrzésekre számíthatnak a teherautó- és autóbuszsofőrök - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
Ráadásul ez még nem is a legnagyobb változat.
Több fontos lazítást is bejelentett a belügyminisztérium.
Az akadémikus a Checklist keddi adásának vendége volt.
Most a kis kapitalizációjú papírok ideje jön?
Nagy Márton beszélt a részletekről.
Most a kis kapitalizációjú papírok ideje jön?
Tévhit, hogy az átlagnál jobban melegszenek és sötétek?
Egyebek mellett erről szólt a Hype legújabb adása.