Lényegében elkészült az M83-as 2x2 sávos gyorsforgalmi út Győr és Pápa között - írja az Infostart.hu. A fejlesztés eredményeként 20 perccel rövidül a menetidő Győr és Pápa között és a 83-as főút északi vonala mellett található települések forgalma is enyhül.
Új útszakasszal kötnék össze néhány éven belül a Győrtől Zircen át vezető 82-es, és a Balatonfűzfőt Veszprémmel összekötő 72-es főutat, így a Bakony felől érkezők Veszprém elkerülésével, jelentősen gyorsabban érhetik el a Balaton észak-keleti részét - írja a Magyar Építők.
Kiírták a közbeszerzést a Szatmárnémeti felé épülő M49 gyorsforgalmi út második ütemére - írja az Európai Közbeszerzési Értesítő alapján a Magyar Építők. A 17,6 km hosszú, 2x2 forgalmi sávos autóút Ököritófülpös és Csenger (országhatár) között valósul meg. A nyertes ajánlattevőnek az útszakaszhoz kapcsolódó Kocsord üzemmérnökség tervezése is a feladata.
Végéhez közeledik az építkezés az M6-os autópálya Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszán. A Magyar Építők videójából kiderül, hogy már a kopóréteget építik a sztrádán.
Javában zajlik az M85-ös gyorsforgalmi úton a Sopron melletti alagút építése. A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be teljes gőzzel a folyamat. A Magyar Építők képeken mutatta be, hol tartanak a munkálatok.
Egy vadonatúj és váratlannak mondható döntésével a kormány arról határozott, hogy több közútfejlesztést is leszed az eddigi tiltólistáról, vagyis az új tervek szerint az érintett beruházások mégis megvalósulhatnak.
Végéhez közeledik a munka a Pápa-Győr közötti gyorsforgalmi projekt Pápa-Tét közötti 18,4 kilométeres szakaszán, melynek eredményeként négysávosra bővül az útszakasz. A Magyar Építők videóban mutatta be, hogy áll most az építkezés.
A kormány a kedd este kihirdetett határozatával három közútfejlesztési beruházás korábbi felfüggesztését oldotta fel.
A meglévő kétsávos út nyomvonalát kibővítve négysávosra szélesítették a 37-es utat Gesztely és Szerencs között - írja a Magyar Építők. A közel 19 kilométeres új szakaszon 110 kilométer/órás sebességgel haladhatnak az autósok.
Az állami kezelésű közúthálózaton országszerte csaknem 120 kilométeren, összesen több mint 41,4 milliárd forint értékben indultak újra az ősszel elkezdett teljeskörű burkolatfelújítások - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerdán az MTI-t.
Egymilliárd forintból újul meg az Ajtósi Dürer sor és a Zichy Géza utca egy-egy szakasza: a Dürer Park projekt részeként zöldfelületek, biztonságos kerékpárút és gyalogos járda épül a Városliget mellett.
Február elején írtunk utoljára az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagútról, amikor az északi járatban megtörtént a lyukasztás, azaz összeértek az egymással szemben fúró gépek. Most viszont a Magyar Építők stábja a soproni alagút déli járatában készített egy látványos videót a munkálatok alakulásáról.
Elindult a kivitelezése az A3-as észak-erdélyi autópálya utolsó szakaszának is. A Maros mentén épülő szakasz átadásával mintegy 120 kilométeres összefüggő autópálya valósul meg Gyalu és Marosvásárhely között - írja a Magyarépítők. A kivitelezést az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatai végzik.
Átadták a négysávosra kibővített 37-es főút Újharagod és Bekecs közötti, tíz kilométer hosszú szakaszát hétfőn, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Gesztely közelében.
A szegedi déli Tisza-híd engedélyes kiviteli tervei 2024 augusztusára készülnek el - közölte a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a csongrád-csanádi megyeszékhelyen. Nyul Zoltán, a beruházásról rendezett közmeghallgatáson azt mondta, a híd és a kapcsolódó utak tervezése összetett feladat, amely egyben fontos városfejlesztési projekt, hiszen a város közlekedésében meghatározó nagykörút befejezését is jelenti. A híd alépítményei úgy készülnek el, hogy később vasúti felszerkezettel is bővíthetők legyenek.
Aláírta a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) szerdán a szerződést az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak konzorciumával az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti hiányzó szakaszának befejezéséről.
Nagy tervekkel álltak elő.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Úgy beszél, mintha nyert volna az államban.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.