A múlt hétvégén hirtelen hatalmas robbanás rázta meg Uszty-Luga kikötőváros egyik vegyiüzemét: kiégett egy gáztároló a Szentpétervártól mindössze 80 kilométerre, nyugatra található településen. Röviddel ezután újabb robbanás következett: ezúttal egy olajtároló komplexum kapott lángra. A hét második felében pedig Szocsi mellett, Tuapsze határán csaptak fel a lángok. Ezeket, a mélyen Oroszország nemzetközileg elismert területén belül található településeket szinte biztosan az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SzBU) vette célba, saját fejlesztésű, nagy hatótávolságú drónokkal. Mik ezek az eszközök, és hogyan működnek? Egyáltalán hogyan jutott hozzá Ukrajna olyan fegyverekhez, melyekkel csapást tudnak mérni akár 800-1000 kilométerre is az ukrán határról? Megválaszoltuk a legégetőbb kérdéseket.
A tartalomkészítő világba is betört a mesterséges intelligencia (AI), a generatív algoritmusokkal létrehozott virtuális influenszerek egyre nagyobb teret nyernek, és ezzel nagy port kavarnak a 21 milliárd dolláros iparágban. A rózsaszín hajú, több mint 200 000 követővel rendelkező Aitana Lopez az egyik ilyen virtuális influencer, akinek posztonként körülbelül 1000 dollárt fizetnek azért, hogy a közösségi médiában termékeket népszerűsítsen, annak ellenére, hogy az utolsó bájtig csak egy számítógépes program műve.
A koronavírus-járvány alatt terjedt el a gyakorlat, de az elszabadult infláció időszakában is nagy segítséget nyújt az embereknek, ha a hagyományos állásuk mellett szert tudnak tenni valamilyen passzív jövedelemre. Az influenszerek és az online webshopok, szolgáltatások világában ehhez már koránt sincs szükség nagy vagyonra és bérbeadható ingatlanokra.
Nagy-Britanniának oda kellene adnia az összes Challenger 2-es harckocsiját Ukrajnának és inkább Leopard 2A8-asokat kellene vásárolnia – véli Nicholas Drummond, neves brit hadiipari elemző, aki az X-en osztotta meg gondolatait.
Ma már egyre több közösségi médiás tartalomkészítő keres irtózatos pénzeket. Influenszerként vállalkozásokat működtetnek, embereket foglalkoztatnak, professzionális márkaépítést végeznek. Legtöbbjük kreatív igazgató, tehetségkutató, szerkesztő, rendezvényszervező, közösségimédia-menedzser, termékfejlesztő és értékesítési szakember egy személyben. Itt az ideje, hogy munkájukat valódi teljesítményként ismerjék el?
A tulajdonosok nem szívesen engednek az árból, a vevők pedig az elszálló hitelkamatok és az állami ösztönzőprogramok kivezetése miatt elmaradnak, ami jelentős forgalomcsökkenést hozott az idei évben, amire reagálniuk kell a szereplőknek. Klement Péter, a Kleming ingatlan platform és applikáció alapítója szerint ugyanakkor a lakhatási igény megvan, csak éppen a kereslet és a kínálat megfelelő összehangolására van szükség, amire az eddig használt platformok és közvetítői attitűd egyre kevésbé alkalmas.
Mobiltelefon-mentes övezetté tennének egy szigetet Finnországban – írja a Bloomberg.
Nagy botrányt kavart az Egyesült Államokban, hogy a világ legnagyobb sörgyártója, az Anheuser-Busch InBev Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel készített közös reklámkampányt, sokan ugyanis bojkottálják a sörgyártó termékeit, részben emiatt már nem a cég egyik legfontosabb söre, a Bud Light az első az amerikai sörpiacon, írja a Reuters.
Forgács Mariann, közösségimédia-szakértő készített interjút a Pénzcentrum a kommentelési kultúra leépüléséről és a magyar influenszerek világáról. A szakértő szerint fontos, hogy a szülők se agresszív kommenteket írjanak a közösségi felületekre, mert ez a gyerekek feljődésére is kihat. Ugyanígy azt javasolja, hogy a cégek és ügynökségek támogassák inkább azokat az influenszereket, akik minőségi tartalmat állítanak elő, és nem alpárisággal és botrányokkal építik a közönségüket. A hosszú interjúból az is kiderül, hogy mi kell a milliós fizetésekhez a szcénában.
Egyre több kutatás szerint a pénzügyi influenszerek térnyerésének köszönhető az, hogy sok befektető saját kezűleg próbál pénzt keresni, és nem bízza azt pénzügyi szakemberekre. A gond csak az, hogy a többség nem tudja eldönteni, jó vagy rossz befektetési tanácsot kapnak-e az influenszerektől, miután azok pénzügyi képzettségével is sokszor gondok vannak.
Rácz Anna, a Mastercard marketing szakértője a fiatal generáció digitális szokásairól tartott előadást a Portfolio Z generációsoknak szóló fesztiválján, a Gen Z Festen. Előadónk bemutatta, miben kell megújulniuk a márkastratégáknak és a termékfejlesztőknek, hogy meg tudják ragadni a fiatalabb generáció figyelmét és biztosítsák hosszú távú elköteleződésüket.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Sport & Tip sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztően reklámozta szolgáltatásait biztonságos pénzkereseti lehetőségként a fogyasztók számára. A tisztességtelen – ráadásul több esetben burkolt – hirdetésekért számos influenszer és ügynökség is bírságot kapott.
A TikTok fizetős videókat vezethet be, az exkluzív tartalmakért közvetlenül kérhetnek pénzt a felhasználóktól - írja a TechCrunch a The Information értesülésére hivatkozva.
A bántalmazás súlyos hatást gyakorol az érintett emberek pszichés jóllétére, magasabb esetükben a depresszió, a szorongás, a káros szerhasználat, extrém esetben pedig az öngyilkosság esélye is – egyebek mellett erről beszélt Nyúl Boglárka társadalompszichológus, a Trentoi Egyetem posztdoktori kutatója a Portfolio Checklist különkiadásában, mely az Andrew Tate-ügyről szólt.
A Kreml tagadja, hogy bármilyen konfliktus lenne a Wagner zsoldosbrigád és az orosz védelmi minisztérium közt – írja a CNN.
A Klarna elindított egy platformot, amely úgy segítene a kiskereskedőknek elérni a célpiacukat, hogy összeköti őket influenszerekkel - írja a Finextra.
Néhány hónap alatt ötszörösére ugrott a BNPL-megoldással bíró webáruházak aránya Magyarországon.
A horvát parlament beiktatta hivatalába az Andrej Plenkovic vezette kormányt.
Folyamatosan frissülő cikkünk.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.